Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg mener at en ikke kan bruke bare hipp2. At det ikke fungerer som morsmelkerstatning. Har hun rett?? Trodde man kunne gå over til hipp2 etter barnet var 4 mnd å kun bruke det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det stemmer. NAN1 og 2 er ment å følge hverandre, dvs man starter med NAN1 og går over til NAN2 etter 4mnd. Hipp2 derimot, er ment som tillegg til fast føde - ikke som "del to" av mme.

Skrevet

Så jeg har gjort feil da????

Jeg gir kun hipp2.. Han får i tillegg grøt og middag..

Nå får jeg litt noia kjenner jeg:(:(

Skrevet

Hvis du gir mme + grøt og middag er det jo tillegg til fast føde så da er det jo greit. Det de mener er vel at man ikke KUN kan gi hipp2 og ikke noe annet

Skrevet

Hipp 2 er ikke det samme som NAN 2 nei. Hipp skal man gi når man begynner med fast føde. Altså ikke gir bare mme...

Skrevet

Det må da stå noe om dette på pakken???

Skrevet

Ja det jeg også mente men ble så usikker så måtte bare få det bekreftet. Søkte og fant noen flere debatter fra tidl om dette så det er visst slik det fungerer:)

Men takk for svar!

Skrevet

Står ikke på hipp 1 pakken i allefall. Selve pakkene på hipp er skikkelig dårlig informative. Står ikke hvor mye du skal gi til hvilken alder elr vekt eller noen ting..

Skrevet

Står så uklart på pakken. Samtidig som det står at det tilsvarer hipp1 så står det like under at det ikke kan brukes som et alternativ forr 1.. Så ble en smule forvirra av det der!

Skrevet

Fant dette på en annen debatt. En som hadde fått svar på mailhenvendelse;

Tack för Ditt mail.

Det Du skriver är helt rätt. Hipp1 kan inte bytas ut mot HiPP2.

HiPP1 är fullnäring och innehåller alla de livsviktiga näringsämnen som en liten baby behöver för att överleva.

HiPP2 är endast tillskottsnäring och skall ges till barn som redan äter annan mat. HiPP2 innehåller lite mer näring än välling och kan vara ett bra alternativ till de barn som inte äter bra.

Det går mycket bra att fortsätta med HiPP1 hela den tiden babyn behöver MME.

HiPP1 och HiPP2 har inte funnits särskild länge på den norska marknaden och av någon anledning har det blivit ett missförstånd om hur dessa skall brukas på barnavårdscentraler.

Det är mycket olyckligt och vi är mycket glada över att bli kontaktade av alla som kan föra ordet vidare till dem som har fått felaktiga råd.

Soliga hälsningar

Arvid Nordquist H.A.B.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...