Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg la babyen min på 3 1/2 måned smake litt banan, event hvor mye/lite kan jeg gi??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å gi litt banan. Hs sa at man kunne la de små smake på det meste. Bare en eller to t-skjeer til å begynne med. Øk etterhvert om han/hun liker det.

Skrevet

Anbefaler ikke å gi frukt før grøt. Babyen har lett for å velge bort grøt når han kjenner til noe bedre. Om du gir grøt så kan du godt gi banan.

Gi så mye han/hun vil ha......er jo sunt:)

Skrevet

jeg har hørt at babyene kan bli harde i magen av banan....stemmer det....???

Skrevet

Her er det omvendt. Om han får for mye banan får han diarè..

Skrevet

å ja...hehe... er ikke lett nei... får nesten bare se hva som skjer da....:o)

Skrevet

Hva er poenget med å gi banan til en baby på 3,5 mndr? Det er ikke for ingen ting at det anbefales fullamming til 6 mnd. En så liten baby har ikke behov for banan, så den eneste grunnen til at du vil gi banan må jo være til egen underholdning. Jeg kan ikke forstå at her inne er folk overhysteriske for alt mulig (solfaktor 50 + i skyggen, bare sitte 10 min av gangen i bilstol, koke smokken mellom hver bruk osv) men når det kommer til mat er "alle" kjempeivrige med å proppe ungene med alle mulige frukter, grøter, safter, is osv. De har ikke behov for det!

Skrevet

kjære deg, mammasaurusen. med hvilken rett sitter du der og kritiserer hva andre ønsker å gi barnet sitt da? det er vel opptil hver enkelt. tror neppe at noen her inne ønsker noe annet enn det beste for barnet sitt. endel barn får faktisk ikke pupp engang, og gud hvor grusomme mammaer vi er.. bare sånn til opplysning, så får babyen min grøt, og han er bare 2mnder.. tror du jeg gjør det kun for å "please" meg selv? nei, for guttungen trenger det. han ble ikke mett nok av bare mme. banan er sunt, og hva er da problemet? hadde kanskje vært enig med deg om det var godterier, men det er snakk om frukt!!

du har helt sikkert noen svin på skogen selv, så ikke gidd å nedverdige andre som spør et helt greit spørsmål. la heller være å svare om de provoserer deg så masse at du må svare krasst og i "besservissertonen".

Skrevet

Her blir snuppa knallhard i magen av banan, får skikkelig problem i dagesvis. Banan binder vann i kroppen. Men jeg har hørt at overmoden banan skal få motsatt virkning. Jeg ville startet med litt avocado eller fruktpure e.l

Skrevet

Men det er jo faktisk korrekt: babyer på 3,5 mnd skal ikke ha fast føde. de skal være MINST 4 MND! (Viser bla til heftet "Mat og spebarn" som utgis av helsedirektoratet)

Om HI mener hun har gode grunner for å gi banan så tidlig må hun i allefall ta det opp med helsesøster, og ikke her inne på dib hvor man får så mange forskjellige svar.

Skrevet

Og til "siril og tord";

Jeg synes faktisk ikke at det til enhver pris "er opp til hver enkelt" hva de vil gi barna sine og når de vil gi det.

Spebarnseksperter har gode grunner for sine anbefalinger som er ment å være til barnas beste.

Skrevet

hysteriske mammaer !! uff ......

Skrevet

Ja, skikkelig hysterisk å følge anbefalinger liksom....:P

Skrevet

kjære deg , alle unger er ikke like , og har forskjellige behov. også er jo det ANBEFALINGER les ordet .... det betyr ikke at hvis ikke du gjør dette blir ungen din ødelagt.... hehe hysteri ...

det finnes mange kjempe flotte anbefalninger, men til syvende og sist så er det vi foreldre som kjenner barna våres best , ikke bøker , dib osv.

Skrevet

hei

jeg lar min baby smake på det meste, ikke for å spise seg mett på det, men for å venne seg til forskjellige smaker. (han er snart 5 mnd)

og det er faktisk stor forskjell på å smake på noe, f.eks banan, i forhold til å få et helt måltid. jeg kan ikke se at det skader.

men gjør det du selv føler er riktig, og bare gi bittelitt de første gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...