Nummer tre <3 Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Hvilken måned er for dere optimal å føde på og hvorfor???
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Optimalt er vel å føde i juni tror jeg..... med et års permisjon vil det for meg bli laaaang permisjon pga jeg må ta ut obligatorisk ferie på sommeren. For deg da, La Dolce Vita?
Nummer tre <3 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 helt optimalt kunne jeg tenke meg å føde i mars-april tror jeg, mest fordi jeg vil føde tidlig på å året.. april-jente selv og elsker våren! og digg for ungen å være født tidlig på året.. men nå satser vi på januar da 09, siden jeg ikke orker å vente så lenge hehe! og da kan jeg være hjemme halvannet år så ungen begynner i barnehagen i august.. vil være lenger hjemme enn bare et år..
OhMyGod!!! Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 veldig lyst på sommerbarn jeg hvertfall, men samboern sier det har ingenting å si for han:) kanskje juni? da slipper jeg gå høygravid rundt omkring når det er på det varmeste
Nummer tre <3 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2007 å slippe å gå høygravid midt på sommeren er også et veldig godt poeng... jeg sliter med hetetokter til vanlig så gravid i tilleg kan jeg ikke forestille meg!!! hehe
Hera83 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Juli tenker jeg! Da er jeg ferdig med eksamen, så det må jo passe bra..
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 Høsten er bra! Da får man ungen inn i barnehagen ved endt permisjon og man slipper og pese for å finne dagmamma.
ventejenta Skrevet 11. juli 2007 #8 Skrevet 11. juli 2007 Optimalt tror jeg måtte vært mai... Hvis jeg skulle la vær å tenke på jobb o.l. Elsker våren. Nå planlegger vi å starte prøvingen i september, som i tilfelle ville blitt en juni-baby. Har tenkt litt på hvordan det er å føde i juli, med tanke på ferie på fødeavdelingene o.l. Hva tror dere om det? I tilfelle det skulle klaffe på andre forsøk for oss vil det jo bli termin i juli.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #9 Skrevet 11. juli 2007 Det er mest hektisk på føden på sommeren.... "alle" vil ha sommerbarn! Ellers er det jo litt dumt mtp bursdagsfeiring for småtrollene når de blir eldre... ingen bursdagssang på skolen, alle borte når en skal feire etc.. men samtidig kan en jo være ute.. hihi... Men må være godt å slippe å gå gravid på heteste sommeren.. Jeg har igrunn lyst på barn tidlig på året.. slippe å være minst i klassen.. eneste jeg vil prøve å unngå, det er nov-desemberbaby!
Vivera Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Håper på mai 2008 vi!! Vår/sommer barn er flott.
Nummer tre <3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 11. juli 2007 hva er det egentlig som er så bra med å føde på sommer'n a?? hvorfor er det så populært? jeg ser nesten bare negative ting jeg! Ferie på sykehuset, ferie tid for skoler (mtp bursdag), høygravid i varmen og feit i sommerklærne!
EnLitenPrins Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Mars/April her Men det går ikke pga examene og sant...Så vil jeg og kjæresten min ha en ferie tur alene...Så kan være det blir en høst baby på oss =)
Nummer tre <3 Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 11. juli 2007 er vel mange her som ikke får den måneden som er optimal, kun fordi det smerter å vente så lenge... hehe.. vi er utolmodige vi!
Hemmeligheten Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 det er vell ikke alle som får til på første forsøk heller. Jeg ser en stor ulempe med å være høygravid om vinteren også. en må nødvendigvis kjøpe mer gravid klær fordi en gjerne har på seg flere lag med klær. Vanskelig å finne gode vinterjakker osb.
Vivera Skrevet 12. juli 2007 #15 Skrevet 12. juli 2007 Dersom man får barn i mai/juni er man jo ikke høygravid hele sommeren (jeg ser også ulempen med det). Ellers synes jeg det er greit å kunne gå lettkledd som gravid:-) Husker at det var litt stress å få på seg lag på lag med klær som høygravid. I tillegg synes jeg det er flott med lettkledde gravide mager! Man er jo ikke feit når man er gravid, man har bare en stor og nydelig mage (hehe)! Jeg er forresten selv født i juni, og det var alltid fint med bursdagsfeiring i hagen om sommeren!! En annen fordel er jo at man kan ta barnet med ut i vogna helt fra starten av. Sist gang fødte jeg i februar, og da var det veldig kaldt for lille gullet:-) Derfor var han vel en måned før vi våget å gå tur med han i vogna. Det hører også med til historien at han ble født nesten 7 uker før termin, og var veldig liten...
Nummer tre <3 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #16 Skrevet 12. juli 2007 jeg mente ikke at man var feit som gravid da! hehe... men at man kanskje følte seg litt ufresh i sommerklærne etter fødselen lissom! hehe... Jeg ser poenget med at det er stress med klær på vinteren og at man kan ut å trille med en gang om sommeren... er vel egentlig fordeler og ulemper med begge deler... ble vinteren på meg siden samboeren ikke vil prøve noe før til våren neste år.. helst vil jeg ha på våren men det får jeg ikke.. får bli neste gang igjen det da....
FruAnonym Skrevet 12. juli 2007 #17 Skrevet 12. juli 2007 Jeg vil også veldig gjerne føde på våren/førsommeren Er selv desemberbarn, og det er veldig koselig med bursdagsfrokost med mørket utetnfor og sterarinlys osv. Men har alltid vært misunnelig på de som kunne ha bursdagfeiring i hagen, så om det går ann å planlegge såpass når vi kommer til det tidspunktet, da ønsker jeg meg mai/juni
tussemor <3 <3 Skrevet 13. juli 2007 #18 Skrevet 13. juli 2007 Vi ønsker å få barn i august-september pga at jeg er student, og vil da ta permisjon i 1 år fra studiene. (Har da 1 år igjen) Det passer også best slik me tanke på pengene..kan jobbe hele sommerferien (hvis jeg er frisk nok) og får mere i fødsels stipend fra arb. giver pluss at jeg får penger fra lånekassen
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #19 Skrevet 16. juli 2007 jeg har lyst på barn i mai-juni! har alltid drømt om å være født på den tiden selv. da man kan ha koselige sommer-bursdager, etc! i tillegg har jeg veldig lite lyst til å gå høygravid gjennom sommeren! det ser slitsomt ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå