Lille Trille 2015 Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Hei på dere kloke damer:) Leser mye her ang. fødested - er nå 32+0. Skal til legen igjen 1 august og jordmor 16 august, men tenkte jeg skulle høre med dere først:) Fødested - må man søke om dette? Man vet jo aldri når man havner inn dit;) Blir man automatisk overført til den vanlige avdelingen dersom man ikke søker om noen spesiell avdeling? Jeg holder til i Bergen..... Synes det er mye å sette seg inn i for oss gravide - kunne gjerne vært levert ut en "dette-må-du-gjøre-i uke-XX" liste over alle gjøremål og søknader i løpet av svangerskapet ved første legebesøk....eller finnes det kanskje en slik liste på nettet? Er jo også mye å sette seg inn i for oss som blir alenemødre også.... Regner med at alt ordner seg og alle papirer kommer på plass til riktig tid....
Milla-baby Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 I Bergen trenger du ikke å søke om fødeplass. Der kommer alle til på haukeland ) De spør gjerne bare om hvilken avd. du vil føde på (kk føden eller storken feks.) når du ringer event. Bor i Bergen jeg også )
svana72 Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Legen/jordmor tar som regel å søker plass for deg,det er et lite papir som var festet på svangerskapspapirene dine som lege/jordmor fyller ut å sender til det sykehuset du hører til,hvis du ikke har bedt om noe annet,å så er det vanlig å få en omvisnig på sykehuset altså føden også,men du må ringe til dem å "spørre når dem har tid" til det snakk med legen/jordmor ang alt dette......Men det er vanlig at dem ordner plass til deg... Lykke til videre...
En Prins + Prinsesse Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 du må nok søke fødeplass... uansett om du ikke veit akkurat når du føder, så regner de to uker før og to uker etter termin..
fairy Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 På Tønsberg sykehus må man ikke søke om fødeplass. Men hvis det er et sykehus som har mye pågang må man det. vet sykehusene i Osloområdet forventer at man søker når man er rundt uke 13-14.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå