Gå til innhold

Dere som hadde/ har store babyer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye var de ved fødsel, fire måneder og ved seks-sju måneders alderen?

Lurer på hvor stort mitt lille monster blir han var 4100 ved fødsel og er når fire måneder og veier 7,5 kg.. Storebror veide det samme da han var 7 måneder..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge mine har vært store babyer. Husker ikke målene på eldstemann nå, men minstemann var 4780g ved fødsel og 9250 ved 4 mnd...

Han er ikke mer enn 6 mnd nå, men jeg tror han har bremset endel opp nå. Er vel sikkert rundt 10 kg ved 7 mnd =)

Skrevet

Min var 3770 ved fødsel og 7950 ved fire måneders kontrollen. Større enn din det. Orker ikke bekymre meg jeg, det jevner seg vel ut når de begynner å bevege seg mer tenker jeg. Løper det av seg sier pappa!

Skrevet

4770 ved fødsel og 4 mnd var han 7980 i dag var han 8450 og er 5 mnd og 10 dager. ;);)

Min var på 90% kurven men har nå gått ned til 75% kurven hos hs. Så han begynner vel å normalisere seg. Han er foresten 70cm lang, så han er ikke noe tykk;)

Skrevet

Minstejenta her var 4010 da hun ble født og er nå 7,5 mnd og veier 9,5. var 7,4 da hun var litt over 4 mnd.

Førstemann veide 4140 da hun ble født og var ved 4 mnd 7 kg+- mener jeg... og 8,9 på 7 mnddagen ser jeg:)

4100 er ikke regnet som stor baby forresten, men er innenfor normalområdet. Stor er over 4,5 kg ;)

Skrevet

ene var 4.4 kilo ved fødsel og 12 kilo ved 5 mnd kontroll.

ene var født 5 kilo, men var ikke like stor ved 5 mnd.

Etterpå har de to vært temmelig jevne.(de er forøvrig tynne begge to, driver ikke og overforer barna, hehe)

de to andre er gjennomsnittlige, men ikke umulig at de ikke ender opp som like store. Minste av mine søstre er blitt veldig høy som voksen;)

Skrevet

Jøss, tror det må være første gang jeg har lest om noen som er større en mine gutter her inne ;-)

12 kg ved 5 mnd er bra altså! He he...

Skrevet

vet det men 7500g og kunn fire måneder er på grensen til å sprenge vektskalaen...

Uansett så ser jeg at de fleste store babyer stagner litt rundt fem måneder så jeg slipper å bekymre meg for hvordan jeg skal få han emd på flyet uten å ødelegge ryggen min. altså jeg er trygg hvis jeg kjøper en bæreanordning opp til 15 kilo og kan mest sannsynligvis bruke den ganske lenge...

Skrevet

Ja, hehe, han var begynnt å vokse ut av str 80 da.

Men så la han ikke på seg på to år, ble bare utrolig laaaang.

Nå er han akkurat fyllt 7 og fått sitt første par med voksensko, hehe.

Så etter tre store barn så ble jeg jo veldig overasket over å få en bitteliten en på slutten, eller er vel såvidt over gjennomsnittet, men for meg bitteliten.

Fikk esktra ul og greier fordi det ikke var normalt å føde først tre stooore og så få en liten en...Men ungen følger egen kurve, bare er så pittepittelitten, 11 mnd i dag og bruker str 74 og litt 80, moro....

Skrevet

Oi, nå måtte helsekortene frem ((:

Nr. 1 (gutt)

Fødsel: 4680 gr

4 mnd: 8160 gr

6 mnd: 10050 gr

Nr. 2 (jente)

Fødsel: 4670 gr

3,5 mnd: 7700 gr

5,5 mnd: 9560 gr

I tillegg var/er de lange begge to, så jeg har to "monstre" jeg ((:

Har fulgt sin egen kurve fint hele veien, selv om de ligger laaaaangt utenfor gjennomsnittet. De er ikke tykke eller noe sånn. Bare kraftig bygd rett og slett.

VELKOMMEN I KLUBBEN!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...