Tasselur Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Hadde det som sannsynligvis var en SA i midten av juni. Nå har jeg følt meg uggen igjen, og to blodprøver viser at hcg har steget igjen, men nå synker. UL viser ingenting. De lurer på om det er EXU, men er ikke sikre. Så nå sitter jeg her da, med reiseforbud i ferien. Må holde meg i nærheten av sykehuset i tilfelle noe skjer. Sukk, og jeg som bare vil komme ned til 0 i hcg, få kroppen tilbake til start og begynne å prøve igjen...
Silkemage Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Uff, så domt da. Slitsomt å gå i uvisshet.... Håper på det beste for deg.
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 huff:( var ikke du på UL etter SA da? men hva skulle skje? ettersom du fikk reiseforbud...
Tasselur Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #4 Skrevet 10. juli 2007 Takk skal dere ha, Silkemage og Solstrålen80, for at dere tok dere tid til å svare. Litt deppa i dag, så det varmer godt. Stemmer det, Solstrålen80, jeg var på UL etter SA for omtrent 4 uker siden. (Så god husk du har!) Da konkluderte de med at jeg hadde hatt SA, og at kroppen hadde ordnet opp selv. Men i forrige uke begynte jeg å bli uggen igjen, og blodprøve fredag viste ca 1500 i hcg. Da var det nesten 4 uker siden den viste 600.... Fikk ny UL i dag, de så ingenting der heller. Og i dag viste blodprøven ca 1000... Så ikke vet jeg, om dette er noe nytt som gikk galt, eller om det er fra forrige gang... De ga meg reiseforbud fordi de mistenker EXU, og vil ha meg i nærheten hvis det uvikler seg og de må hasteoperere, forsto jeg. Hm. Litt skummelt i grunnen. Tror jeg skal grave meg ned under dyna etterpå... Må bare ha med meg fruene først...
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 betyr exu sv.skap utenfor livmoren?
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 huff da,håper det ikke er det da...!!
Tasselur Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 10. juli 2007 Nei, håper det som evt var noe et eller annet sted bare blir borte av seg selv. Ny blodprøve torsdag, håper den er laaaav... Nå er det på tide å grave seg ned under dyna... : (
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 ja samme her:) nattinatt,krysser fingre for lav hcg hos deg;)
Dizzie_mortil3 Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Huff, stakkars deg. *klem* Uvisshet er forferdelig. ( Selv hadde jeg EXU i mars, med mye lavere hCG enn deg (maks 113) men jevnt stigende hele veien. Den ble funnet da jeg var nesten 9 uker, og operert samme dag og egglederen min gikk fløyten. Det er jo definitivt å håpe at den tilbakedannes av seg selv og at hCG'en din synker jevnt og trutt. Hvis du vil ha noen å prate med, er det bare å sende en pm eller noe. Vi er flere her som har opplevd dette og vet hvor skremmende det kan være.
Dizzie_mortil3 Skrevet 11. juli 2007 #11 Skrevet 11. juli 2007 Forøvrig hadde jeg også en sterk blødning ca 4-5 uker på vei, som ble oppfattet som SA. det er visst ikke helt uvanlig.
Tasselur Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 11. juli 2007 Takk skal du ha, Dizzie. Jeg får nesten håpe på at dette er noe som henger igjen fra da de tidligere konkluderte med SA. Vil jo ikke ha to ganger på rad hvor det har gått galt... Kjenner at graviditetssymptomene er på vei til å forsvinne nå, og håper det betyr at hcg jogger raskt ut av kroppen også. Også håper jeg at de tar blodprøver av meg til nivået er lavt, sånn at hvis noe skulle skje igjen om ikke så lenge så vil det være mulig å si at det er noe nytt og ikke noe som henger igjen. Har fått brukt "husarrestdagen" fint, da, vært hos frisør, shoppa og bare tenkt på meg selv. Synes jeg fortjente det! Og ikke fått vondt i magen, så jeg krysser fingrene for at jeg får beholde begge egglederne og at det som var et eller annet sted forsvinner av seg selv.. :/
Dizzie_mortil3 Skrevet 12. juli 2007 #13 Skrevet 12. juli 2007 Hold oss oppdatert da! Jeg håper virkelig du slipper å opereres. Men om det er en EXU, vil det ikke være 2 ganger det har gått galt på rad. Da er det en av to muligheter: Enten var du gravid med tvillinger, den ene var/er utenfor livmor og den andre aborterte du. Dette er sjeldent men ikke umulig. Eller så var det ingen SA, men en blødning relatert til din EXU. Siden de ikke fant noe på UL, konkluderte de med en SA, mens det faktisk kanskje var en bitteliten EXU som de ikke så på UL. Det var det som skjedde med meg. Jeg var på UL da jeg var ca 6 uker og de så ingenting, men da jeg insisterte på ny UL 2,5 uke senere fant de den til slutt, men overlegen måtte komme og undersøke meg. Bruk husarresten din til akkurat det du vil, du har rett til å pleie deg selv i en sånn situasjon! P.s. Jeg kommer rett fra gynekologen, har satt igang utredning mtp IVF. Håper vi klarer det på egen hånd før den tid...men det er greit å ha satt igang prosessen.
Tasselur Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #14 Skrevet 12. juli 2007 Så bra at dere har fått satt i gang med utredning, Dizzie! Enig med deg, like greit å få satt i gang, ventetida på sånt er jo altfor lang. Og så er det jo ingenting i veien for å prøve på gamlemåten mens man venter! Synes det høres ut som en lur løsning. Nå har jeg avgitt nok en dose blod (armene begynner å se litt maltrakterte ut, gitt), og får smøre meg med tålmodighet en times tid til. Kunne ringe etter 12... Skal oppdatere, ja!
Tasselur Skrevet 12. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 12. juli 2007 Sånn, endelig fikk jeg disse resultatene. Hadde sunket fra 1089 på tirsdag til 896 i dag. Ikke så mye, men det ser ut for at det går sakte nedover med hcg i kroppen min. Fikk allefall lov til å dra på ferie, og skulle komme inn for ny prøve om ei uke. Og kunne begynne å prøve igjen akkurat når jeg ville... Hun mente også at jeg mest sannsynlig først hadde hatt en SA, og så nå en EXU. Ikke godt å si, får uansett prøve å legge det bak meg nå. Mye bedre humør i dag, takk til dere som har sendt meg oppmuntrende ord! : ) Nå drar jeg på ferie, god sommer! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå