Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Litt trangt noen dager nå og trenger noen gode middagstips for oss tre! Om noen har? Ting som er greie å lage!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Lapskaus på boks er billig og greit. Fisk og poteter er billig. Supper,grøt og omelett.....
firemerkersmør Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Linsesuppe. Kok opp hermetiske tomater+buljonterning, tilsett grønnsaker i biter (gulrot, kålrot, løk, stangselleri), la det koke, tilsett linser (ca 100g), og la det koke i 10 min. Lag egen tomatsaus til pasta. Bruk fullkornspasta.
vanillaface Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Poteter er ofte rimelig, så hjemmelaget mos er ofte på bordet her hos oss. Fiskepinner fra first price eller coop er godt til og raspet gulrot. Pasta er rimelig. Kok pasta (sil den) og sleng oppi en løk i tynne skiver, her bruker jeg påleggsrester som skinke eller røkelaks. Hell oppi en fløteskvett og salt og pepper. ....nydelig... og raskt og enkelt. Pølser er heller ikke så dyrt, og det smaker godt sammen med ris. Stek både pølser og kokt ris sammen med løk, hvitløk, gulerot og de grønnsaker du ellers har. Kryddre med karri og soyasaus. Mmm digg Pølser i hvit saus og poteter med raspet gulrot. Det spørt hvor mange dere er men en kjøttdeig kan holde til 2 middager. På rema koster et kneipp brød 4 kr! det er billig brød. Restemiddager er populært her i huset. Jeg tar vare på nesten alle rester og fryser de slik at vi har gode middager på dager som vi har dårlig tid. Når jeg lager pizza så lager jeg bunnen selv og kjøper coop pizza saus på glass(1 glass er nok til 2 pizzaer og resten kan fryses) den koster bare 10 kr. Oppå pizzaen tar vi det vi har påleggrester, skinke, pølsebiter etc, løk osv. Osten er rester av osteblokker som ikke kan skjære av lenger som jeg fryser og bruker til pizza. Vi bobler ikke over av penger så hos oss også er det godt med gode ideer:)
Libido- Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 lapsgaus på boks, pølser og fiskepinner.. ja det var jo virkelig noen sunne forslag... Hjemmelaget blomkålsuppe er veldig godt! Om du tilsetter skinke eller baconbiter og ost, enda bedre =)
Gjest MammaTil3 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Fiskeboller i hvit/karrisaus med poteter? Billig og godt, får satse på at det er sunt nok Fiskekaker i brunsaus med poteter og grønnsaker, bruker vanligvis bare kjøpe frosne grønnsaker, ernæringsfys. sier det er like sunt som ferske grønnsaker Kjøttkaker kan du lage selv, og kjøttdeig er ganske billig. Lager du mye når du først er igang, kan du fryse ned å ha til flere middager. Gjerne med poteter/potetmos og grønnsaker/maccaroni/grønnertestuing/kålstuing/etc. Kålrulletter elsker jeg... og synes ikke det blir så dyrt heller... men ligger jo litt mer arbeid i det... Er mye som kan bli veldig billig dersom man passer på hva man putter i handlekurven. Mange billigmerker er like gode som "merkevarene"..
ashi og mamma Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 tacotaco jeg må inrømmr at du har dt ganske bra og mange ideer. mye imponert av dg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå