MammaDilla Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Svigerinnen min ligger på føden nå og har fått beskjed om at knøtte ligger feil nede i bekkenet. Enten må hun snu seg, og da med ansiktet opp, ellers blir det haste ks. Kan noen forklare meg hvordan dette foregår? Er det mer risikabelt for barnet å komme ut den veien? Blir litt nervøs kjenner jeg..
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Ei veninne av meg hadde stjernekikker, måtte da ned fra fødeloftet til føden for å få epidural. De dro ut fødselen med den, slik han heldivis for hennes del, så snudde hun seg selv, og hun fødte normalt. Hodeomkretsen blir mye større når de skal ut som stjernekikkere og det er visst ikke alle som har bekken til det. Det går nok helt fint, det blir jo isåfall et planlagt hastesnitt
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 ups, mente ikke han...hehe slik at hun skal det stå;) Det var jo ei jente ;)
Livmor Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Jeg fødte en stjernekikker. Når babyene kommer ut med ansiktet opp tar de litt større plass i fødekanalen, og sjansen for at de setter seg fast i bekkenet er litt større (altså ikke optimalt å komme ut på den måten). Det pleier alikevel å gå veldig fint, de har jo måter å få ut en baby som evnt. sitter fast også:-) Min ble tatt med vakuum.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde en liten stjerneskikker, hun ble født på vanlig måte, men måtte ta henne ut med vakuum og det var forferdelig vondt det auuuuuuuuuuu! Men det gikk fort over!
MammaDilla Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2007 ok. Tusen takk for svar. Det er en tøff svigerinne jeg har, så da går det sikkert bra Hun er 10 dager på overtid nå så er så klar for å få hilse på henne at jeg greier nesten ikke vente
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 jeg hadde stjernekikker,gikk bra,men 1ime pressrier.. vanlig med lang pressetid når det er stjernekikkere. er litt større sjans for hastesnitt også fordi barnet kan sette seg fast. men går som regel bra:-) si fra hvordan det gikk da:)
MammaDilla Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2007 Skal si fra om sluttresultatet ja Regner med hun kommer i løpet av kvelden/natten.
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 jeg hadde en stjernekikker:) lang pressetid og to døgn med rier.puh:) men han kom ut til slutt:) gikk så fint atte Bea80 jeg fødte også 31.januar:) var på fødeloftet,var du? ser du hadde en venninne som fødte der så ble bare litt nysjerrig:)
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde også det, men merket ingen forskjell. Hadde pudental da, så det er mulig at det var en medvirkende årsak:)Hadde pressrier i 5 min...
MammaDilla Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. juli 2007 Oi. Da gikk det jo veldig bra for din del Har foreløpig ikke hørt noe enda. Sist jeg fikk sms hadde hun 7 cm og 2 min mellom riene. Og da har vesla fortsatt ikke snudd seg. Så hvis hun ikke snart snur seg (ligger skevt i bekkenet) så ender det nok i ks. Men de er jo forberedt på det, så da er hun jo i trygge hender
Expat Skrevet 10. juli 2007 #13 Skrevet 10. juli 2007 Da går det jo veien da! JEg satt med 2cm i flere dager, og allikevel kom hun til slutt ut vaginalt med vakuum. Au.
Lykkekløver Skrevet 10. juli 2007 #14 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde også en stjernekikker. Han satt fast i bekkenet, fikk ikke tilbud om ks.. Selv om jeg hyla om å få det.. he he Fikk aldri pressveer pga han satt fast så høyt oppe i bekkenet. Måtte presse uten. De prøvde 3 ganger med vakumsug, jæævliig vondt! Etter tre forsøk med tang så greide legen å dra han ut. Ble klippet og revnet en del, klarte ikke sitte på 3 uker. Men, ungen hadde det bra hele tiden sa de, han ble aldri stressa, de overvåket han nøye under fødselen. Hadde det vært noen som helst fare for babyen så hadde de tatt ks sa de i ettertid.
MammaDilla Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 10. juli 2007 Dette begynner å bli nervepirrende. Hun har fått feber og stigende BT. Så nå vurderes ks av legen. Men er ikke hastesnitt. Bli et såkalt planlagt snitt. Men mulig de først skal prøve med epidural å se om BT synker. Minien har det i hvertfall fint
MissAntrop Skrevet 10. juli 2007 #16 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde også en stjernekikker. Lå 26 timer med vooonde rier og åpningen stoppe ved 8-9 cm. Det ble da foretatt hastesnitt og først da fant de ut at hun var en stjernekikker. Hun lå og så rett på legen da de spretta meg opp fortalte de Det gikk jo bra og når de vet at hun allerede har en stjernekikker i vente så går det nok neppe noe dårligere Disse fødselslegene og jordmødrene vet nok hva de driver med. Spent på å høre hvordan det går
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 10. juli 2007 #17 Skrevet 10. juli 2007 Åååå, så spennende!!!...og ja, nervepirrende
Mi tesoro *220307* *101109* Skrevet 10. juli 2007 #18 Skrevet 10. juli 2007 Snuppa vår var også stjernekikker. Hadde rier i 15 timer. Lå med pressrier i 1 1/5 time. Hun ble først forsøkt å tatt ut med vakuum, men det funket ikke, så det ble lagt tang, og da kom hun endelig ut! Ble klippet og sydd i nesten 1 time etterpå. Vondt å sitte var det i flere uker etterpå... MEN - vi har verdens nydeligste lille jente
MammaDilla Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 10. juli 2007 Da er min lille niese endelig kommet til verden Hun snudde seg i siste liten så de slapp ks. Hun kom ut med ansiktet først, men alt gikk helt fint:) Satt seg ikke fast på vei ut. Hun er bare helt nyyydelig, og vi er så glade nå for at alt er over
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 10. juli 2007 #20 Skrevet 10. juli 2007 Å!!Gratulerer, gratulerer, gratulerer:) Så utrolig bra!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå