Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Har en i familien som har katter hvor det er funnet Giardia og en annen parasitt i avføringen til kattene... Er redd dette kan ha smittet til hunden min, eller til meg... Redd for at jeg skal være smittet og barnet kan ta skade av det :-( Noen som vet om dette er farlig? Blir kjempenervøs for barnet i magen :-( Har ikke hatt spesielle symptomer, gått ofte på do i det siste, men det kan jo være normalt... og ellers hatt noen dager med vondt i magen.. men har lest at man ikke trenger å ha symptomer på det. Men finner ingen ting om det i forhold til gravide :-( Blir så nervøs!!!
Solskinnsjenta Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Anbefaler deg å ta en telefon til jordmoren din og spør om dette. Vet at toksoplasmose ikke er heldig for gravide (den parasitten som katter noen ganger kan ha), Giardia har jeg ikke hørt noe spesielt om i forhold til gravide, men får du det så merker du det!Du får kraftig diare og blir skikkelig dårlig! Men snakk med jordmoren din, du.
LRMG Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Har ikke hørt noe spesielt i forhold til gravide. Jeg ble smittet av giardia da jeg bodde i Nepal og gikk med det i flere måneder. Det går ikke over av seg selv - kommer i sykluser der du får feber og blir dårlig. Må behandles. Jeg ville i allefall tatt kontakt med vanlig lege også med tanke på å stoppe smitten evt. smitte. Du kan lese mer om det her: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322301
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå