Reem Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Er ei livsglad ung jente med mann og barn.Er glad i folk og ellers alt som livet har å tilby. Men det er et problem.Etter vi flyttet til et nytt sted har jeg begynt å få store problemer.Har truffet mange nye folk,og hele familien til min mann bor her.Vi går ofte på besøk til dem,og de kommer ofte til oss. Men problemet mitt er at jeg klarer ikke å gå på besøk til folk alene. Folk inviterer meg gang på gang,og jeg sier hver gang takk,og sier at det vil jeg så gjerne. Nå har vi bodd her i snart ett år,og jeg har vært på besøk alene kun tre ganger.Jeg har så dårlig samvittighet,for jeg er jo ute og går med babyen og vogna nesten hver dag.Men jeg går forbi alle husene.Tør ikke gå inn.Jeg føler meg kvalm,og småløper forbi. Og prøver å unngå veier som jeg evt kan møte naboer,og andre familiemedlemmer. Jeg har da aldri vært sånn før.Og nå føler jeg meg helt utenfor.Vet at folk har begynt å småprate litt,og det gir meg bare enda dårligere samvittighet,for jeg vil jo så gjerne besøke dem og få nye veninner,og i det hele tatt ha et godt forhold til min svigerfamilie. Jeg har ikke snakket med min mann om dette enda,for det er virkelig vondt å snakke om.Vet heller ikke om noe spesielt som har skjedd som kunne forårsaket dette heller. Kan noen være så snill og gi meg noen kommentarer på dette??
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #2 Skrevet 11. juli 2007 Hei! Det kan virke som du har en form for sosial angst. Du kan gå til en psykolog og få hjelp for dette. men jeg kan kort fortelle deg hva psykologen kommer til å si, så kan du selv forsøke på egen hånd og se om det funker. Dette handler om èn ting: øvelse! Du må sette opp en plan over det du skal gjøre. f.eks. i løpet av en uke eller en måned. Og så skal du holde denne planen. Dersom du setter opp et besøk hos en bekjent til en viss dag, så skal du gjennomføre. Det kan være litt hardt i starten, men dette kommer til å gå over. Etterhvert vil du få øvelse i å gå på besøk (det handler jo bare om å ringe på, ikke sant?) og det vil ikke føles så ille. Det er vitkig at du setter igang med dette umiddelbart, for dette vil bare forverre seg. Hvis du ikke tar grep om situasjonen kan det ende med at du ikke tør ta telefonen, gå i butikken eller åpne døra dersom det ringer på. Hvordan jeg vet dette? Been there, done that! Men dette går bra. Dette klarer du. Klem.
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #3 Skrevet 11. juli 2007 Er litt sånn jeg og. treffer jeg noen jeg kjenner går jeg heller en annen vei før de ser meg. Liker ikke å treffe folk alene. går greit dersom sambo er med.
stavangermamma3 Skrevet 18. juli 2007 #4 Skrevet 18. juli 2007 Synes du skal ta kontakt med legen og fortelle mannen din hvordan du har det . Er nok en form for sosial angst, noe som kan kureres med terapi og angstdempende medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå