skimre Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 er det en grei ting, eller vil det være vanskelig å avvenne, når man for eksempel skal slutte med bleie... vesla er 16 mnd, og etter en uke med feber og veldig dårlig matlyst etter mmr vaksinen, fikk hun en aventkopp med vann i sengen, for å få i henne nok væske. nå våkner hun midt på natten og hyler, hvis jeg har glemt å sette inn vann til henne... hun kan fint drikke opp en av de store aventkoppene i løpet av natta, hvilket resulterer i verdens fulleste bleie på morgenkvisten... alle synspunkter mottas med STOR takk!!!
Medium fikk guttebass Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Jeg syns det er greit med litt vann om natten, men hun drikker jo veldig mye. Drikker hun like mye uansett om hun har fått masse før hun legger seg?
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 takk vi har akkurat det samme gående her hos oss! han er like gammel som din! Men har tenkt at jeg sakte men sikkert skal trappe ned på det nå. så får det være noen netter med hyl og skrik. evt gi han bare akkurat da han hyler. for han klarer seg egentlig helt fint uten. det er bare at han vil ha den!! så jeg har ingen gode råd, bare at vi er i samme situasjon. om jeg klarer det vet jeg ikke, men skal i allefall prøve fra i natt. og ta bort flaska frem til jeg legger meg. og dersom han ikke våkner før den tid, gir jeg den ikke heller før han evt hyler....
Gjest MammaTil3 Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Jeg ser ikke problemet i å ha vannflaske i/ved senga - det er tross alt bare vann, og barnet får drikke dersom h*n blir tørst. Selv ved bleieslutt kan man ikke akkurat nekte et tørst barn å drikke fordi det kan resultere i vått sengetøy/klær ..nåja, det er forresten bare slik jeg ser og opplever det, er sikkert noen som vil være helt uenig med meg..
2 søte småpiker Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Jeg synes de må få ha tilgang til vann om natten. Er de tørst så er de tørst. Som hun over sier så ville du vel gidd henne vann om hun våknet og var tørst etter bleieslutt også vel?
skimre Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 11. juli 2007 selvfølgelig får hun vann om hun er tørst, men for to uker siden våknet hun ikke om natten for å drikke, det har hun igrunn aldri gjort, men nå drikker hun en stor vannflaske om natten.... så om hun trenger den, eller om hun bare drikker den fordi den er der er jeg litt usikker på ;o)
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #7 Skrevet 11. juli 2007 hei! var jeg som svarte deg at vi hadde samme problem. jeg vet og at min sønn ikke trenger den drikka,, men uansett hva han får så er det tomt på morran! og det var etter at han var syk vi begynte med det. og aldri noe problem tidligere. i natt fikk han flaske når han skulle sove. så tok jeg den bort, men satte den på kommoden hans. Han ynket seg noen ganger i løpet av natta. men det gikk helt fint. og trengte den slettes ikke. så da prøver jeg samme taktikk i kveld.. og håper han snart ikke trenger den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå