Gå til innhold

stelleprodukter...

ღPrinsesse&Prinsemammaღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva slags merker skal dere velge på stelleprodukter? det er jo så mange å velge mellom, og vanskelig å vite hva som er bra å ikke.. noen som har noen gode erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva på apoteket og kjøpte seba tror jeg den heter,orker ikke å gå på badet¨å se...=P De sa den hva veldig bra!!

Skrevet

ok gikk..fikk dårli samvittihet måtte gå å se....Baby Seba Med heter den...

Skrevet

Apoteket har også et produkt som heter Babyline, har kjøpt det men siden jeg fortsatt er gravid så har jeg ingen erfaring med dette merket. Babyline er svanemerket.

Skrevet

Også kjøpt seba Med..dette er veldig fine og gode produkter :)

Skrevet

Kjøp minst mulig stelleprodukter er mitt råd...Babyen har best av å få mest mulig naturlig pleie, uten kosmetikk, og dessuten er det ikke mye de EGENTLIG trenger!

Min "startkit" til førstefødte var:

Organisk olje (uraffinert matolje rett og slett - jeg bruker gjerne rasps/soya/oliven) - dette er supert å ha på kluten når du skal vaske gjenstridig bæsj. Du kan ha noen dråper i badevannet eller smøre rett på babyens hud (om det trengs!). Vil du av en eller annen grunn ikke bruke det som står på kjøkkenbenken kan du kjøpe en organisk babyolje (Babyline sin, feks).

Potetmel - til å bruke på rompe/andre klamme folder, dersom huden er klam og sår. Det kan være lurt å trekke vekk fuktighet for å unngå irritasjoner i huden. Men babypudder eller talkum er ikke alltid det beste. Jeg stoler på potetmelet. Det er 100% naturlig.

Jeg kjøpte EN stellekrem - Weleda sin, med calendula (ringblomst)-ekstrakt, som skal virke mot irritasjoner. Har brukt den bare få ganger, men den funker på begynnende bleieirritasjon.

Såper og shampoer er overflødig. Gutten min er snart to, og det er først i sommer, med mye skitt, solkrem og kliss at det er nødvendig å vaske med noe mer enn olje innimellom. Enda jeg bruker oljen mest, fordi det er snillere mot den sarte huden...

Sats på produkter som ikke inneholder mineraloljer (disse absorberes ikke i huden, og skader mer enn de hjelper). Pass på konserveringsmidler og parfyme... (les mer på gronnhverdag.no om parabener!).

Skrevet

Grønn hverdag anbefaler Babyline og en ny serie dem har fått på alle coop mega butikker. Husker ikke hva den heter men er svanemerket. Babyline er også svanemerket. Inneholder da ikke noe farlige stoffer som kan være skadelige for babyen. Som f.eks parabener, parfyme og andre allergifremkallende stoffer..

Skrevet

se http://pub.tv2.no/nettavisen/hjelperdeg/tester/ og så går du inn på barn under kategorien Klær og Utstyr - der finner du i alle fall noen fakta... har også tro på at man trenger minst mulig stelleprodukter men vil i alle fall at det jeg bruker ikke inneholder skadelige kjemikalier...

Skrevet

Babyline.

Skrevet

vi har ikke brukt spes mye til storesøster. men vi har brukt av merkene cosmica og seba med=)

Skrevet

Har kjøpt zinksalve og babyolje fra babyline, men aner ikke om disse er best...

Skrevet

Jeg har kjøpt zinksalve og babyolje fra babyline. ;o)

Vet ikke om man trenger noe mer...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...