Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har vi holdt på i snart to måneder med å bygge opp kveldsmåltid med grøt, det gikk fint til å begynne med, og vi fikk henne opp i ca 1/2- 2/3-dels porsjon. Men de siste ukene vil hun ha mindre og mindre, og vegrer seg veldig, blir sint og grinete. Nå i dag bare noen få skjeer.

Hva skal vi gjøre?? Hun sover bedre når hun får i seg grøt.

Hun ville ikke ha noe av havregrøten med banan og aprikos, men syntes tidligere å like havregrøt med hvete, har forsøkt å "lure" henne med å ha på frukt, men det går ikke :-)

Hun spiser ellers i løpet av dagen både frukt og litt middagsmat (prøver)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kutt ut kvelds grøten i noen dager og begyn på nytt igjen, hun er kanskje litt lei grøten!

Skrevet

skal jeg kanskje heller gi henne noe annet, for å fylle opp for natten, feks. fruktmos, ev gi grøt på formiddagen istedenfor (lurer på om hun er for trøtt om kvelden til å orke spise)

Skrevet

Ja gir henne noe annent enn grøt. Prøv å gi henne grøten litt tiligere enn du pleier å se om hun spiser, jeg tror hun er litt lei jeg eller kanskje hun liker smak, har du prøvd å blande fruktpuré i grøten?

Skrevet

Takk for tips. Har prøvd å blande i banan, samt ta itt fruktmos å sjeen over grøten, hun gjennomskuer meg :-) Tar en pause, ev bytter litt om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...