Vestlending med to, snart tre? Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har i de siste dagene hatt litt lite melk men tenkte ikke over det før i går. Ble rimelig stressa da jeg oppdaga det og har ikke helt greidd å roe ned i dag. Produksjonen har nok gått kraftig ned fordi jeg har stresset med barnedåp og fått i meg for lite av både veske og mat. Gav henne litt morsmelkerstatning i kveld, hun drakk 40 ml (er 4 mnd og 5-6 kilo). Trenger litt positiv oppmuntring fra noen som har opplevd det same og som har opplevd å beholde melka. Prøver alt jeg kan å kvile meg spise og drikke bra, legge henne til ofte. Og håper på det beste. Ønsker jo å amme henne mer enn 4 mnd.
Canari Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Snuppa mi (6 mnd nå) har fra hun var ca 3 mnd hatt brystvegring innimellom, fra noen dager til en hel uke der hun nesten ikke ville ha noe. Jeg pumper ikke, men lar henne regulere det (fikk aldri dreis på pumping, og ikke hadde hun noe lyst på flaske, så da vil jeg ikke pumpe ut i tilfelle hun plutselig vil ha likevel, dessuten tenker jeg på at pumping ikke er det mest naturlige heller, så da lar jeg naturen råde. Blir mindre stress sånn, for meg iallfall). Det blir lite melk på henne en stund da, men så spiser hun seg opp igjen senere, jeg bare legger henne til ofte (som regel vil hun ikke ha, da, men så plutselig) og ofte må jeg amme henne liggende på sengen med helt ro, og forsøke å hindre at oppmerksomheten hennes retter seg mot annet (feks. lar henne leke med håret miott, og har på et skjerf som hun kan fikle med). Hun har noen dager nå drukket lite, og noen dager var jeg sikker på at nå er der ikke mere, men så sov jeg ganske godt i natt og jenta har spiste mange ganger i dag, så da er humøret på vei opp igjen. Har erfart at det går over.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Drikk ammete lykke til, ikke kjekt å miste melken....
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 slapp av,drikk mye vann, pump deg /amme oftere for å få opp produksjonen. mistet melka nesten helt da gutten min var 2 mnd.Har litt flyskrekk og stressa litt under påsketuren vips var melka nesten borte.merkelig,. lykke til og tenk positivt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå