Gå til innhold

Hvor mye husarbeid gjør dere OG deres bedre halvdel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gjør:

Annenhver dag ca. 1 maskin:

*vasker klær

*henger opp

*bretter

*tar ut og inn av oppvaskmaskina

1 gang i uka:

*vasker gulv

*tørker støv

Ellers: rydder (stort sett hver dag, gitt:)

Han gjør:

*Vasker rundt med meg 1 gang i uka (storrengjøring satt i hermetegn)

*Handler stort sett

*Lager middag hver dag

*tar sånne småting om jeg ber han (kanskje... hehe)

Hva syns dere? Brukanes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gjør alt, han gjør ingenting. Kan finne på å ta ut søpla 1 gang i mnd..

Skrevet

Jeg gjør stort sett alt, han ingenting av vanlige husarbeidsting. Men når jeg begynner å jobbe igjen til høsten skal det deles likt ja!!!! :o)

Skrevet

Han gjør ikke så mye...Jeg gjør mesteparten..Han er flink til å legge mini osv..og vaske opp etter maten..ellers gjør jeg nesten alt

Skrevet

Jeg tar alt av klesstell, og alt av handling.

Han tar det aller meste av rengjøring.

Barn og mat og daglig rydding og sånne småtterier deler vi på.

Skrevet

ja den er jeg enig i, til høsten blir det andre boller =)

Og når han har pappa-permisjon skal han få lov til å gjøre absolutt alt jeg har gjort mens jeg var hjemme, jeg skal kun ta meg av klesvasken.

Skrevet

Jeg pleier:

- Ta ut og inn av oppvaskmaskin

- Vaske klær

- Henge opp klær, brette sammen, legge på plass, stryke klær

- Lager middag

- Smårydder

Han pleier og:

- Ta ut søppla

- Vaske huset en gang i uka sammens med meg

- Mater, leker og legger babyen oftere en det jeg gjør på kveldene

- Fyller bensin, bærer ting, henter ting, flytter på ting osv

- Bytter på senga sammens med meg

Vi gjør sånne større oppgaver i lag, som og vaske bilen, omøblere, osv

Jeg synes det stort sett går greit, men iblandt har han noen perioder som er litt "late" og da pleier det og bli litt klager fra min side...

Skrevet

- Eg tar klesvask og alt som høyrer med til det og så rydder eg. Eg har ryddemani og forventer ikkje at han skal ta del i den, men eg forventer derimot at han rydder opp etter seg sjølv (tallerken, klær etc). Ellers så tørker eg støv og vasker kjøleskap og skuffer etc når det trengs. Dette er ting han ikkje "ser" og som eg ikkje gidder mase om. Det er så fort gjort uansett.

- Han vasker og støvsuger gulvet annakvar dag, og lager middag.

- Me deler på oppvask og forefallande husarbeid

- Storvasken kjem vaskehjelpa og tar annakvar søndag.

No har me akkurat fått beibi og skal justere arbeidsoppgavene etterkvart. Eg har gjort lite den siste tida då eg har vert sengeliggande på grunn av premature rier, og etter fødselen har me stort sett vert hos foreldrene våras, og dei lar meg ikkje gjere nåke som helst i huset.

Til hausten faller vel det meste på mannen går eg utifra då han skal ha permisjon og eg skal studere, men ryddinga klarer eg nok ikkje å slutte med og klesvasken tørr eg ikkje sleppe han til.

Skrevet

Her i huset er det jeg som gjør absolutt alt! Sambo jobber ca 12 timer hver dag, så ække mye hjelp å få fra han nei!

Skrevet

Han tar det meste av oppvask (når han er hjemme) jeg tar all klesvask.

han er med å rydde og vasker litt, men jeg tar det meste der.

Han har forbedret seg noe helt enormt:D

Men så er ikke jeg så nøye på det heller da;) tar ikke av om ting ikke gjøres riktig og slikt, kanskje bortsett fra klesvasken, så den tar nå ejg.

Skrevet

Eg gjer 99%, og maser på han til han kanskje gjer ein liten ting... Det er i grunn det store krigsspørsmålet her i huset. Gjelder nemlig når vi begge er i full jobb. Eg tar vel ungene stort sett heile tida og, mens han for det meste gjer som han vil. Pisselei!

Skrevet

Jeg gjør absolutt alt! Min mann gjør ingenting.....sånn er det vel når man er hjemmeværende....men pytt, jeg liker å gjøre husarbeid så da er jo saken grei:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...