Gå til innhold

Baby på eget rom i fra fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som planlegger å la babyen sove på eget rom ifra fødselen av?

Vurderer egentlig å la babyen ha eget rom helt ifra starten av denne gangen, men er veldig i tvil...fint at jeg har mange mange måneder å bestemme meg på enda =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har barnet boende på vårt rom til den er rundt ett år.

Skrevet

jenta mi bodde på eget rom med en gang. men vi hadde rommene vegg i vegg og lå med døra oppe i noen uker. men denne gangen trur jeg nok det blir på vårt rom da vi kunn har to soverom.

Skrevet

Vår kommer tli å sove på vårt rom til han er litt over året, siden vi mest sannsynlig ikke kommer til å flytte herfra før om halvannet år ;)

Hadde vi hatt mulighet ville jeg vurdert det ser stor forskjell på niesene mine eldste sov på foreldres rom lenge mens hun yngste sov på rom med søsteren sin fra dag 1.

Skrevet

Vaar kommer til aa ha eget rom fra förste dag, men det er ogsaa fordi det ikke er plass inne paa vaart rom, saa vi har brukt en del tid og penger paa det andre rommet saa det er helt klart.. Men det er rett ovenfor vaart rom og dörene kommer til aa vaere aapne.

Skrevet

Uten at jeg skal si at det er sikker vitenskap alt man ser på TV...men på Dr. Phil her om dagen ble det påstått at å sove med baby i samme rom (enda bedre i samme seng) så vare faren for krybbedød mye mindre... sammen med om man tok opp babyen ved gråt, og ikke lot dem ligge å gråte lenge, amming og muligens noe annet. Gjorde man dette, var faren for krybbedød redusert med 50%!!!

...bare sånn apropo...

Skrevet

Vi hadde förstemann inne hos oss til han var 6 mnd. Var ambivalent til å flytte han til eget rom da, men det gikk over all forventning. Kommer nok til å ha den neste barnet inne hos oss minst like lenge, mest av alt for at det er praktisk å ha barnet näre så lenge han/hun får mat på natta!

Skrevet

Trodde det ikke ble anbefalt å ha babyen sovende i samme seng som foreldrene jeg da... at det øker faren for krybbedød... men de kan gjerne ligge på samme rom, men i egen seng. Det skal lillegutten vår :-)

Skrevet

vi skal ha tulla våres på vårt rom til hun er hvertfall 1 år.

Skrevet

Snuppa vår lå på eget rom fra første natt. Rommene er vegg i vegg og dørene stod åpne. Grunnen til eget rom var at barnefar skal slippe å våkne hver gang jeg skulle opp å amme. Hadde også en egen seng på babyens rom slik at jeg kunne legge meg og amme. Sovnet der rett som det var.

Skrevet

Hmm... det å sove med babyen i samme seng er jo en av tingene man bør unngå pga fare for krybbedød..

Skrevet

HI her!

Vi hadde gutten vår på vårt rom til han var nesten 17mnd gammel. På en måte var det veldig godt å ha han så nær oss om natten, men samtidig så slet vi med å få han til å sove godt i sin egen seng om natten. Endel av grunnen til søvnproblemene tror jeg kom av at jeg bestandig tok han opp i min egen seng for å amme, da sovnet jeg og våknet ikke før gutten våknet mange timer senere av at han ville ha mat igjen. Søvnkvaliteten min ble veldig redusert siden jeg satt og sov med hode støttet til veggen og gutten lærte seg at det var kjempegodt å sove i mammas armer!

Denne gangen ser jeg for meg å ha en god lenestol som jeg kan sitte i og amme om natten, men det har vi ikke plass til på rommet vårt. Ser også for meg å ha en stelleplass på barnets rom så det er enkelt å skifte tissebleie midt på natten uten å måtte ut på badet hvor det er veldig sterkt lys.

Rommet vi har tenkt å bruke til babyen er rett over gangen i forhold til vårt soverom, så jeg kommer til å både se og høre babyen ifra min seng.

Skrevet

Samtidig er det jo egentlig kjempegodt og trygt å ha babyen på foreldrenes rom da...er jo så kos =)

Skrevet

her e tanken å la gutten ligge i vogge inne på vårt rom de første mnd og så flytte han over i sprinkelsengen sin på eget rom. vet ikke hvordan dette kommer til å fungere i praksis, så må se d litt an.men ser på erfaring fra andre at til lenger man venter før barnet får eget rom (hvis d e mulighet for det da) til verre blir det å venne barnet til å sove på eget rom.

Skrevet

Jeg har mitt gull på samme rom, og store deler av natten i samme seng. Tenker dere ikke over hvor tungt det blir å gå på et annet rom flere ganger om natten. Nei, det gidder ikke jeg. Alt for trøtt!

Skrevet

Det er veldig behagelig å ha babyen på samme rom. Sist lå minsten veldig mye i senga vår etter amming. Jeg hadde mye lesing pga av studie, så da brukte jeg våkennettene til lesing.

Det med å sove i samme seng tror jeg har noe med at man er redd for å legge seg oppå babyen. Tror at uansett at sjangsene for det er små. Man har supersensitive sanser så man legger merke til alt vdr. babyen. Snuppa vår lå mye i midten og selv om jeg lå med ryggen til, var jeg svært obs på at hun var der. Syntes at det var kos å kjenne bevegelsene hennes og ble ikke stresset av det. Ble nok det med 1. og 2. mann. Fikk ikke skikkelig søvn med baby i sengen...

Er nok litt mere avslappet nå...

Skrevet

Nekter å ha barnet sovende i vår seng, han siste nektet å sove i sin egen seng før han var et halvt år. Faren ville heller ikke at han skulle ligge i senga si, for han gråt så mye. Han hadde kolikk,og jeg vondt i ryggen, sov ikke godt i det hele tatt. Får egen seng på rommet vårt, å må pent ligge der til den er rundt 1 år.

Skrevet

vi skal nok ha gullet på rommet vårt til han er rundt 1 år...

nå har vi ikke noe valg da siden vi kun har ett soverom,men vi hadde nok hatt han inne hos oss uansett:)

Skrevet

Slik jeg forsto av de "ekspertene" hos Dr. Phil (tror de het Dr. Sears hele gjengen og hadde skrevet en bok som het noe som "The Healthiest Kid in the Neighborhood) så stemte ikke det - med mindre man er røyker.

- Men hvem vet...ting forandrer seg så fort at det er vanskelig å henge med...

Skrevet

vi har bare ett soverom foreløpig, men ska mest sannsynligvis flytte før babyen er født... Må bare finne en leilighet som vi begge liker først.

Men planen er å ha babyen på vårt soverom ialleall til det sover hele natten igjennom... Og en er ferdig med amming om natta.

Men er jo sånn jeg sier nå da:) Kan hende jeg tenker annerledes når han er født:) ) )

Skrevet

Mine små har ligget i egen seng, som står intill min, uten sprinkler i mellom de første mnd. Da er det bare å ta baby intill meg når det trengs:)

Først når baby er ca halvt år, flytter jeg den litt unna.

Jeg mener det er unaturlig for en liten nyfødt å ligge på eget rom og egentlig seng også for den del.

Skrevet

Det er sant. Men siden man ikke vet grunnen til at barn dør i krybbedød er det jo vanskelig å komme med eksakte råd. Eneste som har hatt dokumentert virkning er vel å snu babyen slik at den ligger på ryggen.

Det med å sove i samme seng passer nok også bare for noen, jeg hadde ikke stolt nok på meg selv og garantert ikke på samboer til å ta sjangsen på at vi ikke la oss over babyen. Men da det er sagt finnes det vel sånne "senger" som kan legges i senga mellom foreldrene.

Skrevet

Men førstemann ble det ikke noe søvn på oss nårhan sov på samme rom. Så etter samtale med helsesøster ble han flyttet inn på naborommet og da sov alle søtt hele natten! Denne gangen vet jeg ikke helt, må ta det som det kommer. Om det funker å ha babyen på rommet vårt gjør vi det. Enklere for meg med amming osv, men om søvnen forstyrres for mye er det rett ut. Noen ting er vanskelig å planlegge!

Skrevet

jeg tror babyer har best av å ligge på samme rom som mor ivertfall di første mndene..

Skrevet

gullet våres ligg på samme rom som oss, blir å ha han her så lenge han får mat om natta. synes det e lettvindt og trygt å ha han på samme rom:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...