♥ McQueen♥ Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Skal til legen i morgen på kontroll og må tenke ut hvilke prevansjonsmiddel jeg vil bruke. Leste inne på BiM om Cerazette som visst skal kunne brukes når man ammer. Noen med erfaringer?? Er det en p-pille? Eller mini-pille. En mini-pille vil nok ikke duge her i gården siden den må taes på samme tidspkt hver dag...
MartinFelipe07 Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har begynt med cerazette..trudde man måtte ta den på samme tid hver dag jeg,men ...hmm....jeg setter på alarm hver dag kl.20.30. da vet jeg at jeg må ta den for hvis ikke ,så glemmer jeg det. Dette er nok en p-pille. Fikk en liten blødning noen dager etter jeg begynte,men ikke mer etter det.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Cerazette er en minipille, men slingringsmonnet er som en p-pille. Dvs at man kan ta den mens man ammer, men slipper å ta den til nøyaktig samme tid hver dag. Det holder at man tar den neste pillen innen 36 timer fra man tok den forrige.
Ebbalille Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Jeg sitter akkurat og leser bruksanvisningen på Cerazette nå, og det er en minipille da den kun inneholder progestogen. P-piller innholder østrogen i tillegg. Cerazette har en slingringmonn på 12 timer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå