ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Hei dere. Håper noen kan hjelpe meg. Vi giftet oss i fjord sommer med var ikke helt enig om hvilket etternavn / kombinasjon av etternavn da så vi har ikke fått ordnet m navnbytte enda. Nå har vi fått en sønn og skalnåbytte navn slik at alle tre får samme etternavn. I febrar skal vi alle tre ut å reise og må ha pass. Lurer derfor på ett par ting - Må gutten vår ha eget pass eller kan han stå i en av våres pass? - Hvis vi bytter etternavn må vi ha nytt pass før vi reiser til utlandet,eller kan vi bruke de gamle til de går ut og få det nye navnet i passet da? Noen som vet?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Gutten må ha eget pass! Og etter navnebytte må også dere ha nye pass. Pass er jo eneste id-papirer i utlandet (stort sett) Og har men feil navn i passet vil ikke det være gyldig!
Sluffsa Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Jeg fikk stemplet i passet at jeg hadde byttet navn, gikk fint det, slapp og kjøpe nytt pass. Babyen må få eget pass, men nå er prisen på pass til barn gått ned fra 1 juli så er vell bare rundt 300 kroner for pass.
mayaya Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Han må ha eget og dere må ha nytt. Sånn er det her i huset også :-)
Klara-Q <3 <3 <3 <3 Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Dere må ikke ha nytt pass, politi/lensmannskontor skriver bare det nye navnet inn i passet. Må ha med dokumentet dere får etter navnebyttet. Gutten trenger eget pass.
Gjest ->>- Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Eget pass til ungen, stempel i passet til voksen med nytt navn (eller bestille billetter med gamlenavnet en stund). Men jeg hadde aldri i verden forsøkt meg på å reise til USA med et stempel hvor nytt navn bare var stemplet inn, sånn som et apropos. De fleste andre utland er mer medgjørlige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå