Gå til innhold

Vil ha synspunkter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig å begynne med grøt?? Jenta mi er 3,5 mnd.

Den helsesøstra jeg har anbefalte meg for 1,5 uke siden og prøve med grøt, men nå skal jeg få ny helsesøster og jeg snakket med henne i tlf i dag og hun var egentlig imot at jeg begynte med grøt. Jeg ga grøt i går for første gang...

Grunnen til at jeg vil begynne med grøt:

Jenta mi blir ikke mett på kvelden. Hun drikker og drikker, sovner litt, våkner og gråter, drikker igjen og slik holder vi det gående. Til slutt er hun veeeldig overtrøtt og vil hverken drikke eller sove og gråter seg til slutt i søvn. Helsesøster mente det kunne hjelpe med grøt slik at hun blir skikkelig mett før hun skal legge seg.

Hun har dessuten begynt å våkne mellom 4 og 5 om morgenen og vil ha mat, mot 7 tiden tidligere.

Vil gjerne ha synspunkter, for jeg ble litt forvirret nå når to helsesøstre sier to forskjellige ting!!

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Ammer du eller gir mme?

Skrevet

Der glemte jeg anonymknappen gitt! Jaja, er vel ikke så nøye!

Skrevet

Men da kan du heller begynne å gi mme om kvelden, eller tar hun ikke flakse?

Skrevet

joda, hun tar falske veldig greit, men er det ikke noe som heter at en heller skal gi grøt framfor tillegg når babyen er så "stor"?

Skrevet

Forresten...vet du at du har nok melk? Er hun over gjennomsnittet stor?

Skrevet

Hun er 62,5 cm lang og 6400 gram. Passelig det tror jeg. Hun har den siste uken drukket hver 1,5 time hele dagen. Får henne i seng 23.00 og hun sover til 4-5 tiden og så til 6-7 tiden igjen. Vet ikke om det er økeperiode hun har hatt (den var litt lang synes jeg!) eller om det er fordi jeg har lite melk!

Skrevet

Får du pumpa deg? Det viser ikke hvor mye du får ut når du ammer (det kan du finne ut hvis du veier og ammer på hs), men da kan du se hvor mye mm hun tar fra flaska.

Her fikk ikke snulla nok mm, så først amma jeg, og så ga jeg mme. Siden du ammer så ville jeg ha prøvd med mme før jeg prøvde grøt, spesielt siden det går såpass kort tid mellom amminga og at det har pågått i ei uke (men husk at jeg ikke har utdannelse til å uttale meg profesjonelt om dette)

Snulla var forresten 62 cm og 6450 gram da hun var 3 mnd og 1 uke, så de var like. Snulla fikk det mye bedre etter vi også begynte med mme (begynte da hun var 4 uker da, og hun fikk kun mme fra hun var 10 uker, så det skjedde litt tidligere enn din)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...