-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 jordmor bruker jo en sånn "pinne-greier" som hun stikker ned i uringlasset, viser den om det er uvi?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 ååååh så bra da, hadde nemmelig uvi da jeg var på kontroll i uke 6, men fikk aldri noen beskjed om å levere urinprøve etter antibiotka kuren for å se om den var borte=) men regner med den er det siden jordmor ikke sa noe da hun leste av pinnen=)
lengter daler ned i skjul... Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 nei da var den borte vettu ) jeg har hatt endel uvi i svangerskapet, de har aldri sjekket urinen etter antibiotikakur, kontrollerer jo uansett urinen på hver kontroll, så det er jo greit. uvi er noe dritt! godt at du ble kvitt den da!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2007 helt sykt egentlig, for tok bare antibiotika i 3 dager, ble så sykt dårlige av dem, kasta opp etter hver tabelett, så at dem funka er et under=) tusen takk for svar, nå er jeg letta=)
Cathy. Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 På stixsen som hun dypper i urinen sjekker hun for nitritt, som er et stoff bakterier produserer. Blir det utslag på nitritt så vil det si at det er bakterier i urinen som er en indikasjon på UVI. Men så er det slik at ikke alle bakterier produserer nitritt, så man kan ikke alltid utelukke UVI selv om stixen er negativ...da må man enten se på urinen i mikroskop eller sette opp en dyrkning på urinen for å se om det er bakterier der - dette blir ikke alltid gjort rutinemessig, men bestilles "ekstra" om det er symptomer på UVI til stede selv om stix er negativ.
Tulletutta Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 laucosytter er og tegn på UVI så om du har det vil du og få antibiotika dei ser ikkje berre etter nitrit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå