Gå til innhold

Når skal barna deres få mobil?


Gjest

Anbefalte innlegg

Andre må gjøre som de vil. Personlig skjønner jeg ikke vitsen med en 6 åring skal med en mobil. Damien: Har sønnen min flatskjerm? Hehe jøss det var nytt for meg..Vi har ikke flatskjerm i suta engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eh... jo 5-6 åringer er mye ute og løper og leker i gata og lekeplasser alene de...

Min er 6, snart 7...

Har ikke mobil ennå, men noen venner av ham har det.

Vet ikke, jeg venter nok ikke mye lengre nå. Har spurt om han vil ha til bursdag, men han sier nei, det er fortsatt lego som står høyest på lista ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva slags barrierer som detter når man ser sitt eget barn holdes utenfor.

Pluttselig blir ens egne prinsipper ikke så viktige lengre.

Selvsagt innenfor visse grenser, men dog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk vel min i julegave når jeg var 16 tror jeg, en svææær diger klump av en telefon :D Men Martin blir å få tlf mye tidligere, er greit å kunne ta kontakt med han, spesielt når han skal ha samvær med pappaen sin. Og det er heller ikke, etter min mening, rett å holde ungene tilbake i den teknologiske utviklinga, for verden endrer seg og det veldig veldig fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte han skulle få neste år. Da er han 3 år og begynner på storebarnsavdeling -burde bli på tide da?? hoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobil til femåringer syntes eg høyrtes unødvenidg ut, men så har eg ikkje så gamle barn sjølv og skal ikkje uttale meg om det er eit behov då eller ei. Eg kan alikevel tru at som foreldre så har ein såpass oversikt over kor femåringen oppholder seg at det skulle vera unødvendig med mobil.

 

Eg vil ikkje sette ein fast alder på når Tuva skal få mobil. Det får ho få når det er behov for å ringe ho for å ha oversikt over kvar ho er. Altså når ho er stor nok til å dra til venner uten at eg må ringe åavtqale med foreldrene på forhånd. Eg meiner at mobil kan vera eit bra hjelpemiddel for foreldre som har barn i den alderen der dei drar til venner på egen hånd (kanskje i 11-12årsalderen). Eg bur på landet og her er det vanleg å sykle til "sentrum" og møte venner og evt spille fotball etc, og då er det jo greit å kunne ringe ein mobil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med at mini får sin første tlf når han begynner på skolen, synes det gir en ekstra trygghet.

Kan heller ikke se at de blir dårligere unger om de får tlf når de er 6 år, enn når de er 12!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da selv skrytt av det her inne, har du glemt hva du selv har skrevet tidligere? Og hva i helvete slags rom i huset er suta???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...