På vei igjen? Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 oppskrift å gi meg? Har så lyst å lage noe godt selv om jeg ikke har godt av det;)
3 skatter ute:) Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 hva kan du tenke deg? gjærbakst kake saltmat
Lykkeliten og jeg Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 jeg har brownies i ovnen nå =) 6 egg 8 dl sukker bittelitt salt 6 dl mel 1,5 ts b-pulver 2 ts v-pulver 250 g smør 1 dl kakao Rør eggene, ha i saltet. Bland med sukkeret. Sil det tørre oppi. Smelt smøret og rør kakaoen inn i det. Hell dette oppi resten av røra. nederst i ovnen, 30 min. 180 grader. Jeg tar den alltid ut etter 30 min, da er den litt sånn myk inni =) IKKE bruk mikser. bare visp. Min er ferdig om.... 10 min =)))
Bobine Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Daim iskake: Bunn: 4 eggehviter + 150 g sukker piskes stivt 150 g knuste hasselnøttkjærner vendes inn. Stekes på 150 grader i 1 time Topp: 4 pl gelatin løses i 1 dl sterk kaffe 4 eggeplommer + 100g sukker piskes til eggedosis 1/3 l kremfløte piskes stivt 1 dobbel daim hakkes Bland først kaffeblandinga med eggedosisen, vend så inn kremen og ca 2/3 av daimen Hell blandinga over bunnen. Strø resten av daimen over. Fryses. Bør tas ut av frysen ca 15 min før servering. Den opprinnelige oppskriften var med 5 dl fløte. Jeg har prøvd begge deler, og syns det er definitivt best med 1 boks=1/3 liter. Men nå er ikke jeg superbegeistra for krem sånn ellers heller da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå