Gjest MMJ Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Har termin 14 juli..... 4 dager til!!! Sist gang, 3 år siden koste jeg meg sånn! Var såååå stolt over magen og koste med magen hele tiden... Jeg var i fin form og jeg svevde i grunnen på skyer hele tiden... Denne gangen... Det begynte med kvalme og så kom bekkenløsningen for fult. Graviditeten var planlagt 100%, men da jeg fant ut jeg var gravid ble jeg ....vettskremt... Tenkte at dette kom til å ødelegge for tulla jeg har fra før av... følte meg egoistisk siden jeg hadde valgt å bli gravid Har liksom vært så trøtt, sliten og hatt så vondt hele tiden... jeg har ikke kost meg med det å være gravid.... Nå sitter jeg her, gråtkvalt fordi jeg ikke har kost med magen, har ikke synget... Det eneste jeg har gjort er å leve sundt, bortsett fra jeg så og si ikke har beveget meg pga bekkenplager. Har følt meg som i et fengsel. Nå sitter jeg her da... Vurderer om jeg skal gå ut en tur, men vet jo at jeg får vondt Babyen i magen hikker og sparker... håper hun er glad selv om jeg ikke har gjort så mye for å gjøre henne glad kanskje Har bare fokusert på jenta jeg har fra før av, hun er 2 år og 8 mnd. Håper jeg får morsfølelsen når jeg føder (((( Jeg har den jo litt nå, tar meg selv i å smile når jeg ser på klærene til jenta som ligger i magen. Det skal jo bli koselig... det MÅ bli koselig... .....det blir vel koselig? Vil føde nå, fordi jeg har så vondt hele tiden, kommer meg ikke noenplass... MEN hadde det ikke vært for det føler jeg at jeg kunne godt vært gravid 3 mnd til... Vet ikke om jeg er klar til å bli 2-barns mamma....
tripp-trapp-tresko-mamma:o) Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Benytt de siste dagene til å synge med storesøster. Tulla i magen hører deg og kjenner igjen stemmene deres når hun kommer ut:o) Hun kjenner nok stemmene allerede, men koselig å tenke på at man har snakket til henne tidligere. Noe av det kjæreste minne jeg har fra barndommen er kassetten som mamma spilte inn når storesøsteren min sang for meg da jeg lå i magen! I tillegg til at storesøster snakket til meg. Kan anbefales! Kom plutselig på at jeg skulle jo ha ordnet dette selv! 10 dager til termin. *skynder meg å finne fram mikrofonen*!!!!!!
jentebabymom Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 dette tar du igjen når den kommer ut.tenk så glad dere blir når dere endelig får se hverandre.det ordner seg.
lemontree Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Jeg forstår så godt hvordan du har det, kjenner meg veldig igjen, og tror det er helt normalt. Jeg har også hatt så mange kvaler i forhold til han lille som skal bli storebor, 2 år og 3 mnd. Synes jeg velter om hele verdenen hans, stakkars. Lurer også på om jeg har energi og hjerterom nok til to. Men jeg tror som de over meg sier, at det kommer til å gå så fint! Et gammelt visdomsord om at "kjærlighet er det eneste som blir større når man deler med fler" trøster meg. Ellers hadde jeg en lang god samtale med en venninne som fødte nr. to for en uke siden. Hun sa at det oppleves så annerledes å ha baby nr. 2, enn nr. 1. man blir ikke like sliten og oppslukt, man kommer seg raskere inn i rutinene, det er ikke like kaotisk og altoppslukende. Det var godt å høre. Det betyr ikke at det ikke skulle være like fint, eller at man blir like glad i nestemann, man blir bare ikke like sliten av det. Jeg har også opplevd dette svangerskapet som heeelt annerledes. Jeg husker hvordan jeg sist satt over tastaturet og oppgaven jeg skulle levere, overveldet av følelser, gråt så snørra randt hvor som helst. (sang litt også, hehe). Nå har jeg holdt på som et svin på skolen med prosjektet mitt, og ellers lekt med sønnen min, og ikke helt fått med meg at jeg er gravid før nå når jeg er helt kanon(ball)... Jeg er helt sikker på at de små spirene våre har trivdes akkurat like godt med å høre på stemmene våre, enten de har vært rettet mot dem, eller våre andre barn. Og at vi kommer til å bli fine 2-barnsmødre, selv om vi nå ikke aner hvordan... Klem
MomInUSA Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Som om jeg skulle skrevet det selv - forstaar akkurat hvordan du har det. Det gaar nok bra, vi faar ta en dag av gangen........ :-) Jeg har 7 dager igjen, og har bare daarlig samvittighet ..... gruer meg til aa vaere paa sykehuset bort fra lillegutt (2 aar og 7 maaneder) og foeler at hverken jeg, pappan eller lillegutt er forberedt paa dette...
Gjest MMJ Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Synger og leser jo mye med tulla da heldigvis...
LRMG Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Tenk heller på hvor utrolig mye glede jentene dine kommer til å ha av hverandre gjennom hele livet! Jeg er i allefall utrolig glad for at jeg har en søster. Har ikke så lyst på flere enn ett barn selv, men planlegger to, slik at de kan ha hverandre gjennom livet, både på godt og vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå