Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Jeg er alene med ett barn, og har en venninde i samme situasjon. Vi har nå begge mulighet til å ta ungene med på ferie til Tyrkia (e.l) til høsten. Vi er i utgangspunket gode venner, men det er noen men inne i bildet. Hun er ikke veldig smart. Enkelte ganger blir jeg rett og slett irritert over hvor lite samfunsengasjert og opplyst hun er. Eks: hun har aldri hørt om Mao, Himler eller Margaret Thatcher. Hun har tildels sterke meinger, og blir sur om noen motsier henne, feks tåler hun ikke at jeg syns det er ok om barn får vannkopper, hun er livredd gutten hennes skal bli smittet (4 år). Hun er ekstremt negativt opptatt av egen kropp, mens jeg elsker kroppen min enda jeg har 30 kilo mer enn henne. Hun har et veldig variabelt forholdt til tid: jeg er der om to sekunder betyr i realiteten at "kanskje jeg stikker innom i morgen". Vet ikke om jeg tør å si det, men hun er vel faktisk prototypen på blond og vimsete. Men hun er kjempeflink med unger, snill som dagen er lang, har et fantastisk humør og stiller opp når hun trengs. Det jeg lurer på er: kommer jeg til å ønske meg en brå drukningsdød eller et sykehusopphold etter noen dager på hotel med henne? Vil jeg klare å overse våre ulikheter og bare jatte med? Eller kommer jeg til å måtte bytte hotel etter 20 timer? Noen som har erfaringer med å reise på ferie med noen man ikke klikker 100% med??? Vil gjerne høre både good and bad. En annen ting: hvordan ville dere bodd? Leilighet, eller to separate dobbeltrom? Fordeler/ulemper? Og kan noen være så snill å legge dette ut på skravle for meg?
prekæs Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Kan svare. Jeg drar aldri mer på ferie i samme bil eller deler leilighet med venner. Gjerne hver for oss, på samme sted, men alle trenger litt privatliv innimellom.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Bli hjemme er mitt tips:-) Med ditt syn på henne er det dømt til å mislykkes lenge før dere reiser... Hilsen blond, vimsete, men langt fra dum og lite samfunnsengasjert:-)
Sjefsmegga Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Reis på ukestur og ha hvert deres rom side om side :-) Det går nok bra :-)
Tips Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Eh...mulig jeg er den eneste som reagerer på dette innlegget, men jeg synes ikke du virker som en særlig god venninne selv. Hun snakker sikkert pent om deg. Nå vet jeg hvem både Mao og Margareth Thatcher er, men jeg skal innrømme at det er skjeldent jeg og venninnene mine diskuterer akkurat det. Vi designer ikke vennene våre etter en egendefinert mal, vi må ta deres dårlige sider med på kjøpet, det er det som er vennskap, at man kan være seg selv sammen med noen. Og i og med at du setter pris på noen av hennes andre gode sider, sier meg at du nettopp burde akseptere hennes (i dine øyne) dårlige sider. Du får det til å virke som om det er et stort privilegium for henne dersom du velger å dra på ferie med henne....er du perfekt? Kan det ikke være at du har sider som irriterer henne? Kanskje hun gjør seg opp noen av de samme tankene som deg? kanskje hun er lei av at du skal bevise hvor samfunnengasjert du er til enhver tid? Jeg leser VG daglig på nettet, blar igjennom lokalavisa og gløtter så vidt på nyhetene når mannen min ser på dem. Jeg har aldri opplevd at noen av vennene mine har ditchet meg selv om jeg ikke er med i høytliggende politiske diskusjoner som jeg synes er kjedelig. Vi bidrar med ulike ting da vi har ulike ting vi intresserer oss for. Jeg synes ikke du skal dra på ferie med henne, for hennes del egentlig. Og hvis du gjør det, så få for guds skyld hvert deres rom.
Eat sardines and die Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Dere kan overleve, men kun hvis dere reiser til hver deres verdensdel...................hehehehe. Nei seriøst. Jeg har gjort det samme en gang. Jeg holdt på å sette tennene i tapeten etter er par dager. Og det er da ikke ferie? Det går jo greit å reise sammen, men ikke være sammen hele tiden ......inkludert om natta. Et minimum bør være separerte soverom................og/eller leilighet. Privatliv er en nødvendighet når man ikke bor sammen fra før.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Tips: Jeg er helt enig med deg. Og jeg aksepterer hennes dårlige sider, mitt spørsmål gikk jo ut på om hvordan en evt tur ville blitt. Ikke fordi jeg ikke liker veninna mi, men fordi jeg vet hun kan irritere på seg en gråstein om hun får mulighet. Og ikke slik å forstå at jeg feks brillierer med mine kunnskaper, men når hun vil spille Geni, spør et spørsmål, starter med svaret og himler med øynene og sier: "jammen herlighet, det er vel iiingen som vet hvem som er president i Frankrike vel???" så er det faktisk irriterende å vite at jo, jeg vet.. Nei jeg vet ikke. Skal møtes til helga og se på turer. Men det blir nok separate rom i det minste. Og siden vi er to voksne så kan vi sikkert ta oss en og annen tur ut på egenhång også om vi blir kjent med andre der.
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Å være på ferie sammen med venner er hyggelig, var det for ca 4 uker siden, MEN og som du sier et MEN, jeg var veldig nøye på at vi ikke hadde rom for nære slik at vi var nødt til å bo oppå hverandre, FOR noen ganger å være sammen 24/7 kan irritere en så i hekken..........så jeg annbefaller dere å få hvert deres rom slik at du har ditt og hun sitt, da har dere store muligheter å tilbringe alene tid etter behov og få nattesøvn uten å klore opp veggene. Selvom man er gode venner kan en bli like irritert på bagateller der som ved en samboer........ God tur
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Enig med noen av de andre her, dra på ferie, men bo på hver deres rom! Det hadde jeg nok gjort uansett hva slags venninne jeg skulle dratt med: )
Anonym bruker Skrevet 11. juli 2007 #10 Skrevet 11. juli 2007 Hørtes nesten ut som meg og min venninne. Har vurdert det, men tror neppe jeg hadde holdt ut en uke på samme rom, og det hadde blitt vanskelig/umulig å forklare henne at jeg ville ha egen leilighet... Så jeg blir hjemme!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå