cecilies mamma Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 er hjemme hos min mor om sommeren, denne sommeren for å ha mulighet til å ta lappen. min datter er så klart også med. jeg hadde trodd det skulle være litt stas få ha eneste barnebarnet på besøk så lenge. men jeg blir hakket på og belært om hvordan jeg skal oppdra henne hver eneste dag, at jeg gjør forskjell på å være hos mormor og å være hjemme kommer ikke inn. min mor tar også over i situasjoner der jeg ikke ønsker hun skal blande seg, og viser tydelig med sin oppførsel at nå skal hun vise meg hvordan det skal gjøres. så klager hun på at hun er såååå sliten og orker ikke hjelpe meg når jeg ber om avlastning, da er det snakke om å bytte på å engasjere henne en times tid imelom. kommer med flere komentarer her eneste dag om brælete hun er, sutrette, ol ... jeg føler meg helt knust, prøver jeg fortelle hvordan jeg opplever situasjonen selv får jeg bare kjeft og streng beskjed om å vise takhøyde og så videre. hadde det vert snak om at jeg ikke gadd ta ansvar selv, var ute og fløy på fest hver kveld/ helg og slike ting så kunne jeg ha forstått deler av oppførselen.. som det er nå har jeg mest lyst legge meg ned å gråte. ikke kan jeg sette meg på bussen hjem heller, er nødt å få tatt lappen ....
Mockanin Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Det kan fort bli problemer når to generasjoner bor sammen. Man har forskjellig måte og gjøre ting på rett og slett. Ingen enkel situasjon for noen av dere tenker jeg. Skal snart bo en uke sammen med min mor. Må innrømme at det er med skrekkblandet fryd jeg ser frem til den uka. Men det skal nok gå bra. Hun har lovet at vi skal få låne bilen hennes denne uka, så da kommer vi oss litt rundt også
cecilies mamma Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 sukk, skjønner jo at det ikke er så lett for henne heller, men hun burde (etter min mening) kunne prøve å hjelpe til for at det skal bli litt hygeligere her i fellesskapet! andre eksempel: hun klager mye på at jeg ikke gidder prate med henne, men når jeg prøver så aviser hun meg.. klager på at jeg ikke leser nok på teorien, når jeg leser får jeg kjeft fordi jeg heller burde vert ute ... jenta mi viste med hele seg at hun hadde sååååå lyst være med henne på butikke isted (fikk lov), men gu så stygt hun såg på meg... mulig dette bare er masse syting og klaging fra min side, men syns det er sårt. jeg flyttet hjemenfra da jeg var 15 er hjemme få ganger iløpet av året, hun besøker ikke oss, og virker ikke som om det er noe stas å ha oss her i hele tatt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå