Gå til innhold

Hjelp/tips........ Gjelder besteforeldre....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min familie og hans familie snakker ikke sammen. Eller det vil si at hans familie vil ikke ha noe med min familie å gjøre. Det blir brukt ord som hater... Huff...(Har vært en liten krangel for en stund tilbake,men de har egentlig ordnet opp,men svigerfamilien min nekter å godta dette....) Og om noen mnd fyller jenta mi 1 år.

Jeg har sakt til min samboer at jeg nekter å lage til to bursdager. Men han sier jeg MÅ. Er stille fortvilet. Vi har også snakket om å gifte oss,men det går ikke med disse familiene. Svigerfamilien er sur fordi jeg har meir kontakt med min mor enn jeg har med dei. Synest dette er veldig vanskelig og ondt...

Har lurt på å snakke med svigermor,men har fått beskjed av samboer at det kommer ikke til å hjelpe. Føler meg så hjelpeløs. Vil bare alt skal være som normalt. Ikke kranglig og styr. Orker snart ikke mer.

Trenger tips til hva jeg kan gjøre.....

Begynner å bli veldig sliten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan da ikke ha to bursdagsfester bare fordi de ikke kan være voksne mennesker. Jeg ville bedt inne begge sidene før bursdagen og fått dem til å prate sammen som voksne mennesker. Og du kan jo si til dem at det er for din datters beste og for at hun skal få en fin bursdag.

Også viktig i fremtiden at de kan være hyggelig med hverandre ovenfor jenta deres, slik at ikke hun opplever kranglingen.

Det at svigerfamilien din er sur for at du har mer kontakt med din mor er jo bare tåpelig, tross alt din mor og veldig naturlig at du har et bedre forhold til henne.

Det er synd at det noen ganger er sånn, ikke alltid så lett med svigerforeldre. Sliter med de selv.

Håper alt ordner seg i tide til bursdagen.

Lykke til.

Skrevet

Uff så trist det må være. Du får be de ordne opp og bli voksne,idetminste for barnebarnet sin skyld. Tenk når hun vokser opp og skal være vitne til dette.

Skrevet

Lykke til forresten:-)

Skrevet

En ting er sikkert, disse menneskene tenker ikke på noen andre enn seg selv.

Synes du skal bare lage til en bursdag jeg, når jenta di fyller år. Kommer de ikke er det deres eget problem. Det er enkelte dager man må klare å legge vekk ting.

Kanskje du faktisk bare skal snakke med svigermoren din. Bare få luftet ditt. Er hun ikke voksen nok til å ta til seg det du føler, får du bare la det ligge. Du får tenke slik at det er de som går glipp av ting, og ikke dere.

En annen ting, aner ikke hvem krangelen har vært mellom, men du kan si til dem at det å krangle slik gir ikke noe godt oppvekstmiljø for det lille barnebarnet deres, samt at man vet faktisk ikke hvor lenge man har noen. At ingenting er verdt å krangel så mye over at man ikke kan omgås i store dager som bursdag til barna og evt bryllupet deres.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Jeg får prøve å gjøre noe med dette. Orker som sakt ikke dette så veldig mye lenger. Sliter på meg også. De mener jeg skal være like mangen timer med begge parter,men som det nevnes her,er det jo mer naturlig at jeg er meir med min mor enn med svigermor....

Synest liksom ikke det er helt rett at jeg skal måtte ordne opp fordi svigermor og svigerinne skal være så "barnslig"... men men

Skal gi oppdatering på hvordan dette går. Må bare vente til min kjære reiser på jobb igjen. (som ier 20 august....)

Skrevet

Ønsker deg lykke til, skjønner godt at det sliter på deg. Dette er ingen situasjon man skal bli satt i. Tragisk at folk skal være slik av små ting.. De kan ikke kreve slikt av deg, men du kan kreve at de har folkeskikk, spesielt når det handler om små barn også.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...