Gå til innhold

Er dere enige i dette ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 10mnd kontroll med snuppa mi idag, veide 7850 gram og var 69,5 cm. Iallefall så får snuppa melk en gang gjennom natten, helsesøster sa dette var direkte dårlig for tennene hennes og det måtte vi kutte ut.

Er det bare meg som gir barnet mitt melk om natten ? Skal jo selvfølgelig prøve å slutte, skjønner det kan tære på tennene, men trodde virkelig det var mange barn som fikk melk om natten i denne alderen. Lurer bare på hvordan andre har der :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Martin spiste melk lenge han og, hadde ikke noe behov for å slutte (han var mye syk i den tiden) og det er det de får i tillegg til melka som tærer mest på tennene.

Skrevet

Jeg ville tro det er mange som faar melk om natten paa den alderen. Snuppa mi fikk det ihvertfall. Jeg regner med dere pusser tenner om kvelden, saa kan dere ikke bare pusse om morgenen ogsaa?

Saa lenge du ikke legger jenta di i senga med en flaske melk eller juice, saa skal det ikke vaere saa big deal.

Skrevet

Det er vel litt forskjellig det tenker jeg.

Ingen av mine fikk det i den alderen der.

Husker jeg fikk som råd, når eldstemann var ganske liten, å gi han kun vann på flaska om natta. Gjorde det noen ganger og da var ikke flaska så interesant lengre heller.

Skrevet

Ja jeg reagerte på det som sagt, trodde det var mer enn vanlig, men jeg er førstagangsmor, så tar imot råd, men ville høre her også, for jeg stusset som sagt på det. Snuppa kommer til å bli kjempesur om hun ikke får melk, men det er jo bare å venne henne av med, men synes dere man skal det ? Må legge til at hun er en melkeunge, drikker mye melk.

Skrevet

Er enig med helsesøster jeg, ikke bra for tennene, og dessuten har de ikke behov for mat på natta når de er så store. Mine sluttet når de var 7 mnd og 5 mnd. :o)

Skrevet

Søstra til venninna mi, har ei jente som nå er 2,5 år.

Hun skal snart i narkose for å trekke jekslene bak, de er helt oppråtna.

Og tannlegen mente bestemt at det kom av nattammingen.

PS! Ikke skyt budbringer, forteller bare det tannlegen sa jeg. Vet at mange her inne har sterke meninger om amming, nemlig :)

Skrevet

Jepp det fikk vi også råd om,mocakin :) ha vann i istedet for melk. Skal prøve det !

Skrevet

Kan ikke du værsåsnill se an barnet ditt og ta en beslutning selv, heller enn å stole på en helsesøster? Er du flink til å pusse tennene hennes to ganger for dagen har ikke melken om natten noe særlig å si. Det viktigste er å få nøytralisert syreangrep i munnen to ganger for dagen. Det var i hvertfall det jeg lærte i tannpleien.

Skrevet

Jepp nancy det skal jeg gjøre, men jeg vil gjerne prøve dette med vannflaske først, som en overgang. Om det ikke går gjør jeg så klart det som er best for snuppsi :) Pusse tennene gjør vi hver morgen og kveld !!!

Skrevet

Jeg fikk tips fra tannpleieren om å vanne ut melka for å gjøre overgangen enklere hvis jeg plagdes. Martin ordna den avvenninga selv til slutt da.

Skrevet

jeg trodde man skulle slutte med nattamming/flaske rundt 6 mnd jeg.. for det første er det ikke bra for evt tenner, for det andre er det en dårlig vane.. du skal jo ut i jobb igjen og er vel ikke så aktuelt å stå opp midt på natta for å amme..

jeg mener i hvertfall det er unødvendig, men det er min mening da, og jeg er INGEN ekspert :)

Skrevet

Må nok si meg enig med helsesøster her, ja.

Skrevet

Det anbefales at de spiser 3 måltider fast føde før man begynner med avvenning og tidligst 6 mnd.

Skrevet

Skal være hjemme til hun er 3 år, men det har jo ingenting å si, gjør det som er best for henne jeg, så skal prøve å avvenne nå, allerede fra ikveld :)

Skrevet

Foreldre får gjøre det som de syns er beste for barnet, men personlig er jeg enig med helsesøster.

Skrevet

Da går det nok strålende med tennene hennes (om du ikke mater henne store mengder sjokkis i smug ;o).

Skrevet

Du kan jo pusse tennern etter ho har fått melk på natta...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...