Candi Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Evt fra når vil dere prøve igjen? Vi har planer om dette.. Eller er det noen som har erfaring med to tette pluss andre søsken?
♥Rime♥ Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Har ikke erfaring selv, da mine er 10 og 5 og nå siste kommer i aug. Men søstera mi har bare 11 mnd mellom sine. Hun har to gutter som har stor glede av hverandre og vil nok alltid ha det. Det som hun synes var litt trist var at hun ikke husker noe fra svangerskapet med han siste for hun hadde det så travelt med den lille. Og når den siste ble født var han så snill at han ble liksom litt glemt for da tok ettåringen all oppmerksomhet. Nå er de 4 og 5 og det går strålende
strekkmerketrollet Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Hei:) Har ingen erfaringer ENDA, men dattera vår var 10mnd da jeg ble gravid igjen..
Fabelaktiv Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Skal ha ca 9 mnd og et kvarter mellom dem hehe... nooooot trur ikke vi skal starte med p-piller igjen så får vi se når neste blå strek dukker opp - men intet er avgjort før fødsel.. har jo en fra før jeg, men det har ikke han - så vi får se
Candi Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 10. juli 2007 Ja jeg er utrolig spent på hvordan det vil bli, men det er jo bra at sistemann var rolig da:-) Hadde vært verre med to som krevde en del..
Noddy78, en av hver! Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Vi håper på to tette, kommer ikke til å begynne på pillen igjen etter fødselen, men så tar det ofte litt tid å få tilbake mensen også, så man vet jo aldri hvor lang tid det kan ta. Har vært plaget med bekkenløsning siden uke 12, så er litt usikker på om jeg kanskje burde ventet til kroppen er i normalt gjenge igjen, men har lyst til å få de så tett som mulig! Vi får se! :-)
♥ nr3 i juni 2011♥ Skrevet 10. juli 2007 #8 Skrevet 10. juli 2007 Vi kunne også godt tenke oss to tette, men får se om det går.
Younameit Skrevet 10. juli 2007 #9 Skrevet 10. juli 2007 Hei. Vi har en gutt som er 1.5 år og jeg skal inn rundt 1 okt. med nr 2, så det blir 2 tette.. Vil gjerne at de skal ha glede av hverandre og fordi vi ikke har noen venner med små barn. Blir nok tøft et par uker i begynnelsen, men håper det går seg fort til..
nr 2 i oktober? Skrevet 10. juli 2007 #10 Skrevet 10. juli 2007 vi har lyst på to tette ja men får se åssen det går. kanskje jeg sier at småingen blir enebarn i stedet...
Gjest Skrevet 10. juli 2007 #11 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har to jenter på snart 8 og 9 år, og det er 15 måneder mellom de. For min del har det stort sett gått greit, selv om det første året med begge to var omtrent som å ha tvillinger kan jeg tenke meg. Det gikk i mating og bleieskift hele dagen, og de sov jo aldri samtidig. For deres del er det både fordeler og ulemper. De har alltid en å være med, men mine jenter er samtidig så forskjellige at det blir mye krangling også, selv om de selvfølgelig også kan være verdens beste venner. Den aller største bakdelen er det hun eldste som sliter med. Hun får aldri være den store og flinke og den som kan mer enn lillesøster, fordi lillesøster får jo alt gratis fra storesøster i tillegg til at hun hevder seg bedre på det fysiske plan. Da storesøster lærte å sykle, lærte lillesøster seg selv det et par uker etterpå, og når storesøster begynte å lese, så var lillesøster like etter. Jeg har merket at dette er sårt for storesøster, og prøver å oppmuntre dem til å dyrke ulike interesser for at det ikke skal bli unødvendig konkurranse mellom dem. Jeg kan tenke meg at to tette kanskje kan fungere bedre hvis det er forskjellig kjønn, men jeg vet ikke. Men for min egen del var jeg alltid mere knyttet til min lillebror som er 16 mnd yngre enn meg enn til min storesøster som er 3 år eldre.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 11. juli 2007 #12 Skrevet 11. juli 2007 Har store planer om det ja...nr 2 kommer nemlig september, og da blir det 11 mnd i mellom. Var ikke planlagt på forhånd, men jeg er veldig positivt innstilt på det...finnes et eget forum på dib for de med to tette (pseudotvillinger), ikke så masse aktivitet der, dessverre, men fått lese om andres erfaringer, og det er ofte slik at barna blir skikkelige gode venner!:-) Kommer til å passe på at jeg ikke glømmer å ta hensyn til begges behov utifra alder, men må nok forvente at lillesøster skal herme veldig etter storesøster. Håper de liker hverandre da!
LRMG Skrevet 11. juli 2007 #13 Skrevet 11. juli 2007 Har også lyst på to tette om jeg skal ha to. Men man bør i allefall planlegge litt, sånn at man får vært såpass i jobb at man opparbeider seg fulle rettigheter til ny permisjon. Med mindre man har en rik mann til å forsørge seg! Det er akkurat to år mellom småbrødrene mine - det synes jeg ser ut til å være en fin avstand.
@nne p@ l@nne Skrevet 11. juli 2007 #14 Skrevet 11. juli 2007 Her er det en på vei som blir født ca 16 mnd etter lillegutt. Ble gravid igjen etter ammeslutt. Tror det skal bli greit, men nå gleder jeg meg virkelig til å bli normal (så langt det lar seg gjøre) i kroppen min igjen.
Candi Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 11. juli 2007 fødselspenger kvalifiserer til nye fødselspenger det er ihvertfall det jeg er blitt fortalt av NAV. Så man trenger ikke nødvendigvis å jobbe i seks mnd før nestemann. Vi har derfor valgt 100% dekning for så å kunne ta 80% på nestemann.
jua 10.12.05 Skrevet 11. juli 2007 #16 Skrevet 11. juli 2007 Er gravid med nr 3, har en gutt på 6år og en jente som blir nesten 20mnd når nr 3 kommer(12 dager til termin) Synes det har vært tung å gå gravid med en som er så liten og trenger mammaen sin mye. Men håper de får mye glede av hverandre senere.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 11. juli 2007 #18 Skrevet 11. juli 2007 Hei. Titter litt innom her siden det ikke er mange dagene til jeg kommer over hit (3 dager) Vi har tvillinger som er 1 år og venter en til (er 27+4) Så her blir det 3 tette. =)
Candi Skrevet 11. juli 2007 Forfatter #19 Skrevet 11. juli 2007 Hei ikkeakkuratattpåklatt.. Det må jeg si er sprekt:-) Har du noen erfaringer å dele?
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 11. juli 2007 #20 Skrevet 11. juli 2007 Ja, ikke sant=) HE HE Det som jeg har jobbet mye med fra begynnelsen fra vi kom hjem fra sykehuset (etter 5 uker ) så har vi jobbet med å få sammkjørt tvillingene og det har vi klart kjempe bra. Så de sover og spiser og gjør alt samtidig. Er jo ganske spent på hvordan det blir når nr. 3 kommer da. Håper bare jeg går lengre denne gangen her. Er dessverre stor risiko for at jeg føder for tidlig denne gangen også selv om det "bare" er 1.
LRMG Skrevet 11. juli 2007 #21 Skrevet 11. juli 2007 Angående dette med å kvalifisere for fødselspenger - hørte nettopp en diskusjon med noen politikere på radioen som snakket om hvordan dette med å få barn tett straffet seg veldig økonomisk for kvinner fordi de mistet fødselspenger. Men det er mulig at det gjaldt de som var lenger hjemme med barna enn vanlig permisjon? Kjipt å bare kvalifisere for engangsstønad på rundt 30.000 i stedet for fulle rettigheter på 377.000!
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 11. juli 2007 #22 Skrevet 11. juli 2007 Det er ikke lett å være gravid med 2 1 åringer i hus skal jeg si deg. De er ganske høyt og lavt. He he MEN de er selvfølgelig verdens snilleste unger så vi har vært kjempe heldige =) Nå er det ihvertfall slutt på unger. Føler jeg har vært gravid i flere år her nå. he he
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå