Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er to dager på overtid og har akkurat vært hos legen.

Spurte da om hun kunne sjekke om det var noe modning på gang, men fikk til svar at det ikke var mulig å undersøke med mindre man hadde smertefulle rier, man slimet mye og fødselen var i gang. ??

Stemmer det, da? Synes det virker som det er mange her inne som blir sjekket for modning, strippet mm. flere ganger før det setter i gang.

Er det flere som opplever at jordmor/lege ikke vil sjekke, selv på overtid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hørtes litt rart ut..jeg ble sjekket før termin i sist svangerskap, å det mer enn en gang for både jordmor,legen og di på føden ville sjekke selv..jeg kunne si nei hvis jeg ville, men ville jo selvfølgelig vite om jeg var moden da =)

Skrevet

Høres ut som at legen bare ikke visste hvordan hun/han skulle gjøre det. At han/hun ikke visste hva h*n skulle kjenne etter og vurdere det. For det der tror jeg bare er tull. Vet om mange, inkludert meg selv, som har fått sjekka modning av jordmor, uten hverken rier eller noe annet.

Skrevet

Hei

Jeg fikk sjekket det i går....Vet bare at leger ofte ikke liker å gjøre det.

Legen min sa det rett ut at han ikke ønsket å gjøre det pga lite erfaring. Syntest det er bedre at jordmora med sin kompetanse kunne sjekke!!

Ærlig sagt!!!

Skrevet

Jeg er innlagt på sykehuset for høyt BT. På lørdag sjekket gynekologen om jeg var moden. Det var lukket og låst som han uttrkte seg, noe som da tydet på at babyen ihvetfall ikke ville ut ennå.

Siden BT mitt er så høyt sier legen at han vil sette igang modningen. Noen som vet hva som skjer og når jeg da kan forvente fødsel?

Skrevet

jeg spurte jordmor 4 dager på overtid men hun nektet sjekke...

Skrevet

jeg spurte min jordmor om de skjekket modning og hun sa de ikke gjorde det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...