Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillen er 3 1/2 mnd, og jeg har brukt Aco sin til nå. Men jeg synes det lukter så surt av henne når vi er ferdig badet....

Og vi må bruke såpe fordi hun gulper så fælt....

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen. Kun olje.Blir faktisk like ren av det..

Skrevet

Joda, har olje i vannet ho bader i, men noen ganger må det sterkere skyts til.... Når det er gulp på så og si hele kroppen ;-)

Skrevet

Bruker olje i vannet.. hvis jeg bruker såpe så er det natusan bed time bath.. lukter så godt... og den samme shampoen.. jenta mi har masse hår hehe... er også 3,5 måneder om 4 dager...

Skrevet

Bruker aco's foam mousse og av å til olje. Bruker sebamed når hun bader.den lukter veldig godt. Bruker aldri noen natusan produkter.

Skrevet

Ingen så klart, såpe og babyer hører ikke sammen etter min mening. Og det gulpes mye her også. Bad i vann med lje holder. Kanskje du har en litt for velutviklet luktesans? ;-) Om du synes hun lukter etter et bad så prøv å blande noen råper med lavendelestrakt i oljen før du har det i badevannet, da dufter det deilig og det er beroligende på babyen også.

Skrevet

Ingen såpe, kun olje, og vi har en skikkelig sprutgulpefrøken i huset! Lukter godt og ser ren ut fordet ho:-)

Men har Neutral stående, som vi sikkert hadde brukt om vi skulle bruke såpe..:)

Skrevet

Bruker ikke såpe på han minste. Men skulle jeg gjort det ville jeg brukt noe som er svanemerket. Enten Babyline (apotek) eller den som coop har (vet ikke hva den heter)

Vi har kun olje i badevannet, holder her, men så gulper ikke mini så veldig mye heller da....=))

Skrevet

Vi har brukt top to toe fra natusan, den brukte de på Rikshospitalet også. Hvor ille kan det være? Det er vel bare å slutte hvis barnet får reaksjoner. Til rompevask bruker vi Aco sin. Min bæsjer og gulper til den store gullmedalje. Her nytter det ikke med olje uansett hvor fint det er.

Skrevet

Såpe og babyer kan fint høre sammen om såpen er bra for babyer... Altså uten parfyme, fargestoffer, parabener etc...

Simple sin er veldig fin :o)

Ikke alt løses med olje, iallefall ikke her i gården.

!!!

Skrevet

Dere som ikke bruker såpe, trenger vel ikke å svare.....?

"Ingen, så klart......" Og hvorfor er det en selvfølge? Min generasjon ble vasket med såpe, så kom tiden der ALT var farlig, men nå er ting blitt så fint og flott og alt kan brukes til babyer :o) Ting lages faktisk til babyer nå, det er klart at noe er bedre enn annet og det var nok det HI var ute etter å få tips om!!

Selvfølgelig alt med måte, men man MÅ ikke være hysterisk.....

Skrevet

Takk for svar dere!

Ble ikke så veldig mye klokere, for det er mye olje ute og går ser jeg.... Men jeg skal iallefall prøve Simple sin. Trenger ikke å lukte så himla godt, men det skal da helst ikke lukte vondt når hun er ferdig badet ;-)

Og jeg har da ikke over gjennomsnittet god luktesans, men noen barn har kanskje sterkere/surere gulpelukt enn andre!!!

Og samme hvor mange som bruker olje, får jeg ikke vekk lukten av sur gulp på min unge med olje!!!

Skrevet

Vi bruker et oljeprodukt som er tilsatt såpe. Tror det er natusan.

Skrevet

Vi bruker Aponti!

Lukter himmelsk, og er bra!!

Skrevet

Bruker Sebamed sin såpe, den lukter kjempegodt!

Skrevet

Natusan top to toe, lukter fint og er mild og bra:-)

PS:Dere som er slike selverklærte "Natusan-hatere", burdegå inn på Grønn hverdag og lese litt der. Ikke alltid natusan er versting selv om våtserviettene deres kommer dårlig ut i tester.DS.

Skrevet

må signere med anonym jeg !

Skrevet

Jeg bruker mest Sebamed sine produkter. Oftest bare olje i vannet, men noen ganger litt såpe på vaskekluten for å ta litt ekstra i utsatte områder. Jeg jobber på apotek og selger masse av Sebamed sine produker. Litt duft har ikke noe å si, produktene er jo,som sagt tidligere, laget til barn :-)

Skrevet

Vi bruker aco sine produkter. shampo, badeskum og olje. =) syntes de er veldig gode, og VELDIG drøye! Vi har brukt samme shampo og badeskum i 4mnd nå vi. og vi bader hver dag så å si =)

Skrevet

Jeg vasker håret hans med aponti, og bruker bare det som såpe på resten av kroppen etterpå.. ( blir jo såpe i vannet etter at jeg har skylt håret) Fikk anbefalt det på sykehuset.. og har egentlig gjort det siden vi kom hjem.. Aldri brukt olje jeg.. og ikke er han tørr eller noe heller..

Skrevet

Bruker ikke såpe vi. Har gulpebaby her også :) Hvis hun har gulpa seg veldig ut så tar jeg henne med meg i dusjen. Mildt vann og olje fjerner all lukt. Av og til smører jeg henne litt med olje etter dusjen også. (bruker NAF-olje fra apoteket) Fine jenta mi :)

Skrevet

Håret er det litt verre med, forresten... blir så klissete av olje, hehe :) En sjelden gang, når det er nødvendig, vasker vi håret til Minimais med aco baby skumsjampo fra apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...