mam <3 Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Når jeg leser innlegg inne på DiB så får jeg sånn følelse av at vi er skokkelig fattige i forhold til mange andre unge. Samboern får utbetalt ca 14000 i lønn i mnd, tidligere har vi fått stipend på 8000 i mnd i tillegg (samboern har nettopp hatt lønnsøkning da) Men etter nyttår frem til mai/juni hadde vi vel kanskje 20000 i mnd, når faste regninger var betalt hadde vi vel en 8000 igjen. Men vi har liksom ikke råd til å dra på sydenferie i år, vi kan ikke kjøpe nye vogner og dill og dall til ungen heller, vi har jo faen meg ikke skikkelig sett med tallerkner og sånt ;P, og vi sløser lite. Dette ble sikkert skikkelig teit, og dere skjønner kanskje ikke hvor jeg vil hen. ) Men jeg føler meg liksom så, eh fattig? Eller?
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Vi klarer oss ikke økonomisk om dagen. Min kjære er lærling, og langtidssykemeldt, og er nå over på rehab.penger, som er 60% av lærlingelønna (8000 i mnd) Jeg hadde ikke jobb i svangerskapet, og mottar derfor ingen støtte, bortsett ifra et par engangsbeløp. Nå skal vi få sosialstøtte, men kun frem til Amelusken blir 10 mnd, da tvinges jeg i arbeid igjen, og vi har ikke barnehageplass. Det resulterer i at jeg har måttet søkt skole, der jeg må ta med meg jentungen, i august er hun 6 mnd. Vi sitter igjen med max 5000 etter husleie er betalt, og da gjenstår strøm, nett, telefon og mat..... Så vi har en del gjeld nå....... (nå skal sant sies at jeg har en rik far som mener at dette er min egen feil, og at jeg bare må spare!ikke mye hjelp å hente der nei...) Man blir pokker ikke rik av dette!
Yo&La+spire Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Vi har 8000 utbetalt i mnd + barnetrygd da....5000 i husleige....Ingen sosialstøtte! Søker jobb som f*** begge to!
Mams88 <3Benedicte<3 Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Akkurat nå skal jeg ikke klage på vår økonomiske situasjon. Får utvidet overgangsstønad siden jeg er alenemor for tiden, og pappaen (som bor på motsatt side av landet) tjener mellom 20 og 30.000,- i mnd. Blir nok litt verre når han flytter oppover igjen, da mister jeg endel + at hans lønn går dramatisk ned. Men vil si at jeg foretrekker å ha ham her enn å ha alle pengene hans
VinterSol+2 Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 vi lever på studielån x2 , dvs ca 12000 i mnd tilsammen, utenom juni og juli. vi greier oss greit økonomisk, lever på engangsstønaden nå i sommer, og han jobber så vi har litt ekstra til høsten. ang babyutstyr som vogn osv, kjøper vi brukt eller låner, og vi har et gammelt vrak av en bil som vi kommer oss rundt i. så det går greit. et år igjen nå, så er han ferdig utdannet, og har forhåpentligvis jobb.. men nå bor ikke vi i oslo heller da, så husleien er ikke så verst! syns synd på dere som må punge ut de helt sinnsyke leieprisene hver mnd!
Mamma til 3 <3 Skrevet 12. juli 2007 #6 Skrevet 12. juli 2007 Akkurat nå skal jeg ikke klage på økonomien vår. Med en del overtid(som det blir en del av)så har samboern utbetalt mellom 17-22 000 i mnd. Jeg har barnetrygd for to barn. Blir ikke rike av det,men vi klarer oss fint. For et år tilbake så hadde vi bare 8000 i mnd å måtte bo hos svigers,så nå har vi det som plommen i egget=)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 13. juli 2007 #7 Skrevet 13. juli 2007 Har 15 000 inn i mnd. Er aleine. Men har sinnsykt mye utgifter, rotet det til økonomisk for en stund siden, og det må jeg svi for nå :-( Men vi klarer oss :-)
*Sjokomelk* Skrevet 13. juli 2007 #8 Skrevet 13. juli 2007 jeg klager ikke...selfølgelig skulle man alltid hatt mere penger , men slik er jo det alltid , men vi bor i en stor leilighet (95kvadrat) med to soverom så her kan vi bo en stund til , sambo tjener godt med penger blir snart mere når skal få litt reisejobber jeg jobbet når jeg gikk gravid så får det samme som lønningen min åsså barnetrygd.vi har alltid råd til nye leker å klær til småen hvis jeg sku hatt en helt ny vogn til han måtte jeg vel spart litt ellers hadde det blitt litt trangt
sovehje<3rte +jente+aprilspire Skrevet 27. juli 2007 #9 Skrevet 27. juli 2007 Akuratt nå har vi det ganske bra.. Har slitt 1 år nå, men endelig fikk vi lønn for det:) Ordner seg alltid! Nå har jeg ca 14 000 utbetalt i min jobb i mnd. Og han har ca 22 000 utbetalt nå som lastemann, men blir mer etterhvert som han blir pilot:).. så skal klare oss bra framover... Men det er ikke før i august vi får disse lønningene.. Så er fra nå vi har bra økonomi:) Blir digg..skal flytte nå og få det kos!!!
Synne 18 & Lucas 2 Skrevet 28. juli 2007 #10 Skrevet 28. juli 2007 JEg har 14 000 kir i mnd, å har 7500 ca i utgifter, utenom mat da.. Men etter det klarer jeg meg GANSKE bra!! Men min gutt er jo enda baby, å trenger bare bleier=P Blir vel verre når han blir større! Jeg føler meg IKKE fattig, liksom!
Alvepike Skrevet 29. juli 2007 #11 Skrevet 29. juli 2007 Vi har vel ca 30-35 000 utbetalt i månden for tiden, Samboer er har nettopp begynt i nordsjøen . Før den tid hadde vi vel 14 000 utbeltalt, var IKKE lett for å si det slik. Jeg skal studere til neste høst..Får ikke utbetalt noe fordi jeg ikke hadde jobbet nok
Gjest LindeOgWill Skrevet 30. juli 2007 #12 Skrevet 30. juli 2007 Her har jeg og lillegutt 5-6000 i mnd å bruke når alle regningene er betalt. Jeg føler meg ikke fattig, men det kommer nok av at jeg handler lurt når jeg er på butikken, altså få og billige ingredienser som kan brukes til mye. Det er utrolig hvor mange middager man får av en pakke laksefilet, kjøttfarse/deig, to pakker fullkornspasta, et glass pesto, noen landganger og en boks rømme. (Pasta med laks og rømmesaus, pasta med pesto, landganger stekt med pesto og ost + kjøttboller, kjøttboller og pasta). Og så skriver jeg alltid handleliste og følger den, da sparer man jo seg for alle impulskjøp, noe som for min del kostet noen hundrelapper ekstra i måneden. Her blir det nokså skjelden brukt mere enn 1000 kr i uken, og jeg har råd til å spare penger til william, ha et fadderbarn, trene i studio og kjøpe ting til meg selv av og til.
VinterSol+2 Skrevet 30. juli 2007 #13 Skrevet 30. juli 2007 hm,, mange av dere som bor i oslo eller andre storbyer, så dere har veldig dyr husleie osv? eller er det mer sånn hvordan man er vant til å ha det som gjør om en føler seg rik/fattig? ser ut til at vi er de med minst inntekt hver mnd her, men jeg føler ikke at vi har det såå trangt lissom, mens mange andre her sier de har det tøft...? Men som sagt, vi har bare 4500,- pluss strøm i husleie da, for et halvt hus.. men når faste regninger er betalt, har vi vel kanskje 4-5000 å leve for, tre mennesker (men vesla krever jo lite annet enn bleier da) , som går til bensin, klær og mat osv. men vi syns vi har det ganske greit da. vi også handler smart, eller prøver iallefall. planlegger middag for en uke av gangen, og baker mye selv. samt handler inn stort av billige varer, fryser ned, etc..
Gjest Skrevet 31. juli 2007 #14 Skrevet 31. juli 2007 Sambo har utbetalt ca 24 000 per mnd og jeg en 7-9000. Så vi klarer oss helt fint!=)) Eier leilighet på 100 kvm og to biler, så går en del utgifter der. Så etter alt er betalt sitter vi vel igjen med ca 15 000 per mnd tror jeg. Men pengene forsvinner så fort! Blir litt verre når jeg ikke mottar fødselsstipend fra og med januar da.
Gjest Skrevet 1. august 2007 #15 Skrevet 1. august 2007 Ser alle har det "bedre"økonomisk enn oss her iallfall! Ingen av oss har jobb (sambo jobber i ferier da) da vi går på skole begge to.. Men fra høsten av får vi jo fødselsstipend og forsørgerstipend etc etc så det hjelper jo litt. Men ellers har vi bare barnetrygden liksom. Ikke mye å skryte av. Men jeg har permisjon et år fra høsten av da, så har søkt på masse jobber, for penger må vi jo ha!
Frysh Skrevet 3. august 2007 #16 Skrevet 3. august 2007 Vi klarer oss fint og vel så det. Gubben er ingeniør og har vel en lønn på ca.30 000-35 000 kr. og jeg er på attføring og får ca.12-13 000 i mnd. Og så kommer det kontantstøtte og barnetrygd inn også. Skal kjøpe hus i høst,men akkurat nå bor vi gratis i leiligheten som er under svigers..Hehe.. Så vi klarer oss.. Det var tungt når gubben gikk skole og det kun var jeg som hadde skikkelig inntekt da.
junea Skrevet 3. august 2007 #17 Skrevet 3. august 2007 har det ganske bra karen får utbetalt ca 20000 i måneden, men nå som jeg er ut i permisjon får jeg ikke mer enn 13000 utbetalt men skal ikke klage!
VinterSol+2 Skrevet 3. august 2007 #18 Skrevet 3. august 2007 hehe. er litt morsomt når jeg ser feks som du sier, junea, "(..)får jeg ikke mer enn 13000 utbetalt" når det er mer enn vår samlede inntekt.. Grorud; du må få det et enklere nick.. hehe. klarer ikke det nye ditt altså.. kan du ikke kalle deg for Telemarkssoppen eller noe lignende? hihi... men altså; vi har det vel mer likt økonomisk ja. To studielån og barnetrygd å leve på... men det går nok fint. en må bare planlegge litt:)
hegev Skrevet 6. august 2007 #19 Skrevet 6. august 2007 godt å høre at det ikke bare meg som sliter. hehe her lever vi 3 mennesker på 17 i mnd med husleie og lån. blir ikke mye igjen da nei
Gjest Renate&Nydelige Christina Skrevet 6. august 2007 #20 Skrevet 6. august 2007 Klarer oss veldig bra. Samboer jobber offshore. Hvor mye vi har vil jeg ikke dele her...blir for personlig:-)
winneboo Skrevet 19. september 2007 #22 Skrevet 19. september 2007 Vi jobber fullt begge to så har det ganske greit økonomisk. Jeg har ca 32 000 utbetalt i mnd å sambo det samme. Det er ikke lagt opp til å leve av en inntekt idag så man må nesten jobbe begge to dersom man ønsker å ha litt mer penger å bruke. Jeg har levd skikkelig på fattiggrensa da jeg var alene med vesla å hadde høye boutgifter å var uten jobb, så merker stor forskjell på det å dele utgifter å være i full jobb selv.
LizzyG Skrevet 20. september 2007 #23 Skrevet 20. september 2007 Charlie22: Kan jeg spørre om hva dere jobber som siden dere tjener så bra? Samboern min får vel utbetalt rundt 20 000 kr og jeg ca 16 000 kr i mnd. Men vi har lån og har endel biler så pengene forsvinner fort. Men vi kunne nok vært flinkere til å spare;)
winneboo Skrevet 20. september 2007 #24 Skrevet 20. september 2007 Jeg jobber som personlig assistent på høyskolen i Oslo men tjener ikke 32 000 bare der da. Har ca 21 000 utbetalt fra den jobben men så har jeg i tillegg aleneforsørgerstønader fordi jeg har vært alenemor for vesla men beholder noen av stønadene 12 mnd inn i nytt samboerskap. Samboer jobber som personlig serviceteknikker å har jobbet samme plassen i 8 år så han har steget en del i lønn over årene. Neste år går jeg ned i inntektene for da mister jeg stønadene, men da kommer jeg til å jobbe ekstra i helgene da vesla er hos faren sin så vi ikke går så mye ned i inntekt.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #25 Skrevet 23. september 2007 Vi klarer oss bra. Har inn ca 32000 tilsammen i måneden. Eier to nyere biler (03-modeller) og leilighet, så går en del der da. hehe når alle regninger er betalt sitter vi igjen med 8000 til mat, diesel og bruk. Men sparer 2000 pr mnd til klær til oss og jenta, 1000 pr mnd til ferie og 1000 pr mnd til uforutsette utgifter. Betaler også en del skatt, så regner med vi får igjen ihvertfall 20 000 hver på skatten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå