Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har kjøpt ein tomansbolig og skal flytte inn til nyttår...

og no held vi på å skal velge kjøkken innredning, bad og alt i frå golv, veggar og tapet...

det eg lurer på er om dere kan nemne ting som dere ikke kunne klart dere uten, ting dere angrer på at dere valgte/ eller ikke valgte.....smarte løysingar?

alt av tips mottakast med takk!! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke kjøp kjøkken hos byggmakker, i alle fall ikke netto kjøkken! Dårlig kvalitet! :-(

Vi ville ha et hvitt, enkelt kjøkken, og siden vi er i småbarnsperioden syntes vi det var dumt å koste på oss et kjempedyrt kjøkken (f.eks.norema som ga oss tilbud på kjøkken til 100.000,- mens vi på byggmakker endte på 33.000,-) ettersom det nok vil få hard medfart av småbarn etterhvert. Så vi valgte byggmakker i stedet for IKEA (som vi hadde i leiligheten vi bodde i før vi kjøpte huset), for vi trodde jo byggmakker hadde bedre kvalitet enn Ikea... FEIL!! Ikea kjøkkenet var mye bedre kvalitet, og vi har angret mange ganger det valget!

Et annet tips er å ikke velge for mørke gulv, i alle fall om du ikke er veldig glad i å vaske! Skitt og støv vises mye bedre på et mørkt tregulv enn et lyst, aller best er faktisk eik-fargen om du vil ha et gulv som ikke ser skittent ut rett etter at du har vaska! :-)

Skrevet

IKEA kjøkken er ikke så dumt. De har jo standar mål på skrog. DVS at om kjøkkenet ditt ser helt grusomt ut etter 10 år kan du enkelt skifte dører og plate, uten å skifte hele kjøkkenet.

Jeg pusset opp kjøkkenet for 6 år siden.

Er glad for at jeg kjøpe med et skikkelig amerikansk kjøleskap.

Det må jo planlegges ettersom det er større enn standar mål.

Det at det er vann/knust is/isbiter gjør at hele familien hele tiden trøstedrikker vann. Og det er kjempestort, og god plass til middagsrester og sånt. Mer økonomisk og mindre kast.

Også glad for at jeg har fliser på gulvet.

Jeg har tvillinger på 8,5 og en på 6,5 så det gulvet ble sølt mye på og vasket mye. Vasket gulvet minst en gang hver dag. Er ikke mulig å hjelpe 3 barn samtidig med måltidet, så jeg måtte bare tåle grisingen.Brukte stortsett plastikk tallerkner og glass til barna, så de ikke knuste i tillegg.

Skrevet

Lure ting på kjøkkenet:

* Oppvaskkum som er stor nok til at komfyrens stekeskuff kan vaskes

* Minst to oppvaskkummer slik man kan skylle samtidig med at man vasker opp

* Oppvaskmaskin (60cm bred)

* Komfyr _opp_ fra gulvet (og gjerne _to_ ovner om mulig)

* Høyt matskap hvor man kan dra ut skuffene (slik at man når det som er innerst)

* Hvis mulig: Frysehjørne heller enn kjøleskap (det blir så UTROLIG mye bedre plass)

* Skap som går _helt_ opp til taket (ellers samler det seg fett og støv)!

Når det gjelder badet, er det mest varmekabler jeg MÅ ha (men husk på at da må man være forsiktig med eventuelle matter). I tillegg anbefaler jeg fliser på _hele_ badet, ikke bare gulv. Og vifte på badet, selvsagt.

Hvis dere liker badekar, vil jeg anbefale separat dusj i tillegg. Selv _hater_ jeg å dusje i badekar.

Skrevet

Innebygd micro angrer jeg på at jeg ikke kjøpte. :)

Har Ikea kjøkken og er kjempe fornøyd. Er 6 år gammelt nå, og ser fortsatt helt nytt ut.

Skrevet

Vi angrer på at vi ikke satte inn kjøkkenskap på vaskerommet.

Så angrer jeg på at vi har valgt alt i hvit. Det blir så lett skittent. Vegger, lister, dører osv.

Så ville jeg hatt oppvaskmaskin i benkehøyde. Det skal jeg ha på mitt neste kjøkken. bombasta.

Har også bare gode ting å si om Ikea kjøkken. Ønsket meg dette selv. Men vi fikk ikke.

Sann vifte med micro er et must hos oss da :)

Mest mulig skap plass på bad!!

Ene badet hos oss skulle bare komme med en vask. Vi satte inn en innredning. Mye brukt!!

På det andre badet satte vi inn ekstra innredning. Max med innredning på den veggen det skulle være, så satte vi inn noen ekstra deler på den motsatte veggen. Alt er fylt helt opp, bare etter 6mnd!

Skrevet

Badekar eller duskabinett, dusjer dere rett på flisene vil det etterhvert bli vanskelig med forsikring.....

Skrevet

Induksjonstopp og innebygd stekovn med pyrolyse eller selvrensing.. Angrer noe helt forfærdelig på at jeg ikke kjøpte ovn som renser seg selv... Skikkelig dritt og vaske stekovnen..

Og Induksjonstoppen kan jeg nesten ikke leve uten, går super raskt og lage mat pluss at det er så enkelt og regulere temperaturen og ingenting brenner seg fast på plata.. Og for ikke og snakke om at den ikke blir varm på samme vis som en annen topp. Helt supert :-)))

Skrevet

Har ikea kjøkken,delvis smeltet rundt ovnen. Løsnet i kantene ol. Det skal være ganske så nytt, var her da vi kjøpte. Når vi skal pusse opp vurderer vi kjøkken og badeinnredning fra kvik. (alnabru).

Skrevet

Myyyye benkeplass, og mikro som kan henge på veggen savner jeg. Har veldig lite, men funksjonelt kjøkken. Samt skaper helt til taket (med mindre men ønsker å vaske / bytte matpapir ofte)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...