Gå til innhold

4 mnd. For tidlig med vann på tutekopp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det går fint om du får babyen til å drikke fra den :-) Men om babyen ikke får fast føde trenger den nok ikke så mye.

Skrevet

Nei, syntes ikke det. Like greit å begynne med kopp så slipper de å venne seg til flaska.

Skrevet

Han får mme.. men tenkte og bare bruke den til vann da..

takk for svar

Skrevet

Tror det er bra begynne tidlig med tutekopp, og gjærne med sån ventil at bli vant til det :-) Her brukte vi vanlig og Lukas har for en mnd. siden lært seg med kopp med ventil!

Skrevet

Kopp med ventil? Gidde du og forklare? Hehe er ikke så inn i disse koppene enda.. Og hvor får man kjøpt det?

Takk=)

Skrevet

Avent har, mam har ++ er sånne non spill kopper. Så når de kan drikke selv av koppene kan de holde han opp ned, hive i gulvet uten søl :-) Genialt spørr du meg :-p

Skrevet

Daglivare har, apotek og til og med cubus :-p

Skrevet

KAn ta en stund å venne til. Med aventkoppene så kan du ta av venilen og den fungerer som en vanlig tutekopp. Sån at han blir vant til en type kopp :-) Er forskjell på dem

Skrevet

En i barselgruppen min ga vann til sin jente, det kom frem på 5 mnd kontrollen. Hun hadde lagt lite på seg, og helsesøster sa at grunnen bl.a kunne være at hun fikk vann når hun var så liten. Vann fortrenger annen næring når de er så små.

Så ser egentlig ikke poenget med å gi de vann når de er så små og ikke spiser annet enn mm/mme.

Jeg gir litt vann til min jente under måltidene. Jeg begynte å gi hun vann på tutekopp når hun var 6 mnd. Hun brukte litt tid (et par uker) på å skjønne hva hun skulle med den koppen, men når jeg byttet kopp til Avent skjønte hun det og drakk. Det virker som hun synes det er godt, selv om hun ikke fikk det før hun var 6 mnd.

Skrevet

Men hs sier ganske mye forskjellig..

Men nå har jeg en gutt som er ganske hard i magen, og vann skal hjelpe på det. Og han har faste måltider, passer jo på at han får vann mellom 2 måltider sånn at han ikke drikker seg mett på vann (for jeg vet dem kan gjøre det..). Han orker alltid mat når han skal fordet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...