Gå til innhold

Termin 23.-30. juli - tegn på at fødselen nærmer seg


Marika:):)

Anbefalte innlegg

Jeg går nå til modningsakupunktur og det har satt i gang ekstra sterke kynnere og mer utflod, også presser hodet til knerten seg stadig nedover, det merkes. Litt mensmurringer har jeg også fått. Deilig å vite at kroppen gjør jobben sin og at jeg snart får se lilleknerten min:)

Hva med dere andre?

 

23. juli - Alviola HØYGRAVID

23. juli - Inanna

23. juli - Trønder med julinurk

23. juli- Skruttan 23.07.07

24. juli - Proppolf m/prinsesse fødeklar

24. juli - beibi1

24. juli - Verucca

24. juli - Liz07- fødeklar!

25. juli - mone*HØYGRAVIDm/prinsesse!!

25. juli - anna78

25. juli - ingi79

25. juli - Aurora.m/nr.3

25. juli - AnnVero-HØYGRAVID

25. juli - Snurrebolla

25. juli- Julibeibi

26. juli - ♥Thia ♥HØYGRAVID

26. juli - Bluebell * høygravid * 26/7

26. juli- Lime26.juli

26. juli- JuliBebis *høygravid*

27. juli - nick_352343

27. juli - Mizz- Lene 27.02.07 fødeklar imorgen;)

28. juli - guttebaby!!Høygravid!:)

29. juli - Medusa 80

30. juli - tkjuli79

30.juli - Baronessen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei her skjer det ikke stort =(

har 13 dager til termin å jeg har prøvd en god del kjerringråd...... tilogmed en litt fy fy ting... når ikke det hjalp engang så gir jeg opp.. hehe....

nå skal jeg bare slappe av, ta tiden til hjelp og vente til lillegutt er klar og vil ut helt av seg selv ;o)

 

er modningsakupunktur vondt?? eller dyrt?? hm... tror ikke jeg tør egentlig...... får bare vente......

 

gleder meg så utrolig mye til å møte han.. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, modningsak. er ikke vondt i det hele tatt. De bare setter noen få nåler på føtter og litt rundt om - totalt er det vel 6-7 nåler. Så sitter man med det i 20-30 minutter. Merker ingenting. Men utpå dagen/kvelden kan man få litt ekstra kynnere og slikt - livmoren modnes.

Koster 300 per gang her i Moss. Bare å prøve det, ingenting å tape...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei!

 

Her skjer det fint lite, ja... Hehe... Jeg innstiller meg veldig på å gå over tida i grunnen, og prøver å tenke lite på termindatoen 27. juli. Jeg får aldri somla meg til å bestille time til modningsakupunktur, selv om det sikkert hadde vært lurt og det egentlig ikke er så dyrt der jeg har spurt (200kr pr gang...). Har noen dager med mye utflod og noen dager med litt murringer, men innimellom disse dagene er alt ganske så rolig... Hodet er ikke festet enda og jordmor sier at det er lite sannsynlig at han kommer veldig snart. Håper dere andre er litt heldigere enn meg;) Lykke til alle sammen!! Blir kjempespennende å følge med dere! Noen som skal føde på Tønsberg forresten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 dager igjen her også og intet tegn til noe fødsel ennå. Må vel belage meg å gå minst til terminen. Hodet hadde noe mer eller mindre festet seg helt for en uke siden, magen har sunket litt den siste uken og jeg løper mer på do enn tidligere. Ellers så ser jeg bare at nurket og dermed magen bare vokser og vokser. En gang iblant får jeg kynnere, men de er stort sett svake. Når no enn den fødselen blir, har jeg ingen anelse om. Men det virker som at det er en god stund til det. Jeg vil bare ikke gå over termi!. Aaaaaaaaaaa!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter,

 

I dag er det tolv dager igjen til termin. Begynner å bli ganske sliten og utmattet. Er ikke særlig mobil pga bekkensmerter. Kjenner at bekkenet er helt løst nå. Hodet til babyen presser godt nedover også. Har kjempevondt i lysken, særlig på høyre side og i underlivet. Ellers er det ikke så mye som skjer. Litt mensmurringer om morgenen når jeg ligger i senga og litt ryggsmerter av og til. Men syns ikke jeg har så mye kynnerer lenger. Eller kanskje jeg bare har blitt så vant til dem? Var hos fastlegen på mandag og han tror at babyen kommer i neste uke, men hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

joda... her går dagene sinnsykt tregt du gitt..... har såååå lyst å møte prinsessa våres nå..... åååååå..... hodet er festa og jordmor mente den berømte slimproppen er gått... å jeg slimer som ei ku.. hoho.. masse lureri som skjer i magen å korrsryggen nå de siste tre dagene, men er det ekte eller bare lureri.. hvem vet, sitter bare å venter på å få mer vondt, å det er jo ganske så kjedelig... ellers er jeg fylt opp med masse vann å har blitt kjempe stor. så snart kanskje snart. lov å håpe litt da, er jo bare 14dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst falt ut av den lista eg...

Termin 29. juli.

 

Her er ingen teikn til fødsel, og til det motsatte er bevist, satsar eg på 65-årsdagen til den vordende morfar 12 dagar over tida!

 

Eg har ein del kynnarar når eg gjer ting, det har eg hatt lenge, og fått ein del væske i kroppen, elles er formen veldig bra. Vil gjerne ha nokre veker til å slappa av på og laga i stand hus og slikt sidan eg ikkje gjorde noko so lenge eg jobba. Men vil samstundes møta bebisen òg, og pappen er nok meir utålmodig enn meg, eg har jo kontakt med den lille kvar dag :)

 

Lukke til allesaman. Skal me sjå kven som held ut lengst eller??? hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooops.. såg ikkje at dette var fortsetjinga på tidlegare tråd. No har eg lagt meg sjølv til :)

Ved ny tråd bør kanskje 31. juli vera med òg....? Kan vel vera at nokon har termin då òg..

 

23. juli - Alviola HØYGRAVID

23. juli - Inanna

23. juli - Trønder med julinurk

23. juli- Skruttan 23.07.07

24. juli - Proppolf m/prinsesse fødeklar

24. juli - beibi1

24. juli - Verucca

24. juli - Liz07- fødeklar!

25. juli - mone*HØYGRAVIDm/prinsesse!!

25. juli - anna78

25. juli - ingi79

25. juli - Aurora.m/nr.3

25. juli - AnnVero-HØYGRAVID

25. juli - Snurrebolla

25. juli- Julibeibi

26. juli - ♥Thia ♥HØYGRAVID

26. juli - Bluebell * høygravid * 26/7

26. juli- Lime26.juli

26. juli- JuliBebis *høygravid*

27. juli - nick_352343

27. juli - Mizz- Lene 27.02.07 fødeklar imorgen;)

28. juli - guttebaby!!Høygravid!:)

29. juli - Medusa 80

29. juli - Akershus36

30. juli - tkjuli79

30.juli - Baronessen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født ;o)

 

Noah kom til verden fredag 13 kl 08.30....

 

Vannet gikk som et plask torsdag kveld.. rask og fin fødsel ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var min lille pike kommet til verden. Jeg hadde termin 30 juli, men hun hadde ikke tid å vente så kom 14 dager før tiden 16 juli. Det er så deilig å ha det overstått. Fødselen var ikke så ille som jeg trodde. Det gikk kjempe fint. Er sliten nå i etterkant, men sånn er det jo. Det gikk ganske fort selv om jeg var førstegangs fødende. Sykehuset var kjempe flinke, så fornøyd med jordmoren og barnepleieren. Så nå er vi lykkelige hjemme. En stor omstilling å ha en liten hjemme, men hun er jo bare så skjønn:) Gled dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No kan babyen koma! termin på måndag 30 (eller laurdag 28., alt ettersom kor ein reknar) - uansett ikkje lenge til. Lurte på om ting begynte å skje idag, for det var blod på papiret. Det viste seg å vera frå ein sånn liten utstikkar like ved - altså ein sånn liten hudfold som har vore der sidan eg fødde fyrstemann (kk - sying..). Søren òg!!! ;-)

Har hatt kynnarar i eit par mnd no, men litt anna karakter siste veka. Har fått nok av sure oppstøt, så no er eg klar for å bli meir kjend med babyen min! Faren får ikkje drikka anna enn Munkholm/Clausthaler, trur han hadde hatt godt av ei vanleg øl etterkvart. Men tek han ei vanleg øl, så skal du vera sikker på at ting set i gong raskare enn han får sagt skål!

 

No får eg legga meg nedpå igjen - får tresmak av å sitta på datarommet, og har derfor ikkje vore noko særleg på nett. Sonen vår på 5 reiser heimatt til oss (han er på ferie med besteforeldra, tremenning og besteforeldra til tremenningen) fredag, så vi HÅÅÅPAR at alt er overstått til dess. Men kor stor sjanse er det for at det skjer? Gjekk 1 veka over sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...