Gå til innhold

hvem skal bestemme...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg et barn til - det gjør ikke han... men er det automatisk slik at den som sier nei skal ha det siste ordet?

Jeg føler det er så urettferdig. Det er meg som gjør alt med de to barna vi allerede har. Står opp hver morgen, lager mat holder huset og hagen i orden, tar kveldsstell og det er nesten alltid meg som leser for dem om kvelden. Alt dette er ting som jeg elsker å gjøre - jeg vil gjøre alt for barna mine, og jeg koser meg med å stelle for dem.

mannen min er 40 og jeg er 30, han mener han er for gammel og at det blir for slitsomt for ham om vi skal ha en til. Minst er 1,5 år så jeg mener at han blir jo ikke særlig mye eldre med nestemann.

Mannen får lov til å gjøre det han liker. Jeg sier aldri nei om det er noe han vil være med på - enten det er ting vi skal gjøre som par, eller noe han vil finne på med kamerater. Han kjøper seg det han vil - motorsykkel - ny bil.... og jeg synes det er greit så lenge vi har råd til det (og det har vi).

Derfor synes jeg det er så dårlig gjort av ham å nekte meg det ene jeg ønsker meg - et barn til. Ønsker meg en stor familie, og det føler jeg at vi får med 3 barn - helt perfekt:)

Noen synspunkter på dette?

på forhånd takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber du?

Hvis du jobber så kan du bestemme selv.Men hvis du sitter hjemme og avhengig av han økonomisk så må du vel høre på han :)

Skrevet

Vi bidrar begge likt økonomisk, så det er ikke slik at jeg er avhengig av ham. Det er heller ikke økonomien det står på, men han "vil" bare ikke - synes det er slitsomt med to barn og føler seg for gammel.... blir sååå frustrert siden det er meg som tar det aller meste av arbeidet med barna, gode ideer til hvordan jeg kan overbevise ham??

HI

Skrevet

Nei,ingen gode ideer om hvordan du kan overbesvise han.Bare en ide om hvordan du kan lure han :)

Skrevet

Kan ikke si annet enn at dette må dere bli enige om i fellesskap. Ikke lur ham, det er ikke særlig pent gjort.

Kvinnelist er jo en bra ting. :-D

Skrevet

Enig med overstående, ikke lur ham. Det kan fort bli stygt. Og du ønsker deg jo et barn som også han vil ha regner jeg med?

Hva med å sette seg nes sammen å virkelig prate om det, veie fordeler og ulemper mot hverandre. Kanskje vil han se annerledes på det om han forstår hvor viktig det er for deg?

Du høres jo ut som den perfekte hustru, min mann får ikke så mye *fritid* , her i gården deles ansvaret for hus og barn, tross at det ikke er hans biobarn.

Vis ham innleggene her kanskje?

lykke til :)

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har ikke til hensikt å lure ham - det er helt sikkert. Han ga meg faktisk noe å tenke på her en kveld når vi pratet litt sammen. Han sa at man må jo ikke gå med på noe man ikke selv ønsker - da gjør man det veldig dumt for seg selv... Derfor kan han ikke si ja til det jeg ønsker meg.

Men hvor setter dette meg? Hvis jeg føyer han, så går jo jeg med på noe JEG ikke ønsker. Ser virkelig ikke ut som om vi blir enige, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Er faktisk lei av å alltid være den som gir seg og ikke får gehør for mine meninger...

Vi har jo allerede to barn, så det er ikke bare å gå hver sin vei heller, men det ser nesten ut til å være eneste løsning. AARGH!!! er så frustrert!!!

Uansett. Takk til dere som svarte.

mvh

HI

Skrevet

Ser så absolutt poenget ditt, men det blir to forskjellige ting å få barn å ikke få barn.

Du har jo som du sier to flotte barn fra før, men har lyst på et til. Din mann ønsker seg ikke flerre barn.

Slik jeg ser det må kan det ikke helt sidestilles. Det kan være verre å "presse" på noen et barn enn å være glad for de to dere har.

Ville nok ha prøvd å overbevise ham om å få et siste tilskudd til familien, men ville nok ikke dratt om han ikke vil. Du sier jo selv at du har en flott familie, hvorfor risikere alt det?

Om du drar er du jo i allefall ikke sikret ett nytt barn.

Lykke til

• 2 måneder senere...
Skrevet

Se bort ifra dine og hans ønsker. Barnet har vel ønkset å være ønsket fra dere begge:-)

Skrevet

Minstemann er jo bare 1,5 år enda, så jeg kan skjønne det hvis han føler han har nok akkurat nå. Det kan jo godt hende han ombestemmer seg om et par-tre år!

It takes two - og hans meninger er like viktige som dine meninger. Gi ham litt tid, ikke stress med det, så blir det nok en tredjemann til slutt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...