Gå til innhold

hva syns dere om navnet Talie?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke det er så fint i dag heller jeg.. Men siden du spør to dager på rad så mistenker jeg at du liker navnet veldig godt og da syns jeg du skal ta det :)

Navnet skjemmer ingen.. og kanskje navnet gror med barnet også

Skrevet

da dattra mi var mindre kalte hun ei jente i barnehagen som het Nathalie for Talie, så for meg er det en forkortelse av det navnet.

Skrevet

Ja høres jo ut som om man ikke klarer å uttale navnet nathalie,og bare sier talie..Jeg syns ikke det er noe fint.

Skrevet

jenta mi sier også talie til naboen( Nathalie), derfor blir det litt feil for meg også...men har hørt navnet Tale engang, synes det er finere...men jeg husker ikke om det er gutte-eller jentenavn da :)

Synes foresten Adriane er en fint navn hvis man vil velge noe som ikke alle har.....

Skrevet

Spørsmålet er vel heller hva du/dere synes om navnet? Det er, til syvende og sist, det eneste som teller! Ikke tenk på hva vi her inne på bim synes, det er dere som skal leve med det og som skal trives med det! :-)

Ut fra nicket ditt antar jeg at du ikke har fått enda, og da er mitt råd å bare ta det med ro! Når jenta kommer, blir det mye lettere å finne navn! Dere ser fort om hun ser ut som en Anna eller en Talie, jeg får i alle fall klare bilder av babyer med de navnene når jeg tenker etter!

Vi kjøpte en navnebok, leste gjennom den sammen, og satte strek for alle navna vi likte begge to. Ut fra det laga vi en liste, og etterhvert satt vi igjen med 4 navn som vi valgte mellom da jenta hadde kommet! :-) Ble ekstra lett for oss da, ettersom et av navna vi hadde på lista var Aurora, og hun faktisk kom på Auroras navnedag, da følte vi at det var meant to be! :-)

Lykke til! :-)

Skrevet

Tale er jentenavn, har ei venninne som heter det! :-)

Skrevet

Tale liker eg og, men det liker ikke sambo.. Tale er jente navn ;)

ja, fabel, eg liker det veeldi godt, men samtidigt så er det noe som mangler... Na liksom :P så er det og litt barnsligt.. men men... får se om jenta passer til å hete det ;)

Skrevet

venter om 3 uker ;)

probleme hos oss er at sambo ikke liker noen navn nesten.. er isabell eller Talie. å isabell liker ikke eg så veldi godt lenger..

men vi får se ;)

sambo sa, at viss hun blei fødd på anja sin navne dag, så skal hun hete det.. (liker det navnet og)

Skrevet

Hehe, bare vent, du skal se det blir en løsning! :-)

Etter at babyen er kommet blir stemningen helt anderledes, og dere blir nok enige! :-)

Skrevet

Lykke til med navnevalg i alle fall!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...