Gå til innhold

Hvor mye sover barna deres?


dumme mamma

Anbefalte innlegg

Tulla her sover fra 21 til 07. Har en lur på vanligvis 4t. fra 10 - 14 og en lur igjen fra 18-19. Synes hun sover veldig mye jeg. Men er superaktiv når hun er våken da.

 

Hvor mye sover deres små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syntes snuppa mi sover veldig mye jeg oxo!

 

Hu legger seg kl 18, da er hu stup trøtt! Sover til ca 7! Så v 9-10 også v 12 tiden å ved 4 tiden! Er ikke så lenge hu sover om ganger da men!

 

Men som du sier, min oxo er super aktiv når hu er våken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin sover fra kl 19 til ca 9 om morgenen, så sover hun fra ca 11.30 til 14.30.

Slik har hun holdt på siden hun var ca 4 mnd gammel, regner med at hun snart er mer våken om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi sover fra ca 1930 til 0830 (våkner iallefall en gang i løpet av natten da men.....). Så sover hun alt fra 30 min til 2,5 timer ca to timer etter hun har våknet, og igjen en liten lur på ettermiddagen på 30 min - 1 time. Så ca 15-16 timer i døgnet. Tror det er ganske vanlig.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han karen min sover fra åtte til åtte, men ikke i et strekk nei. Er en del våken på natta. Og så sover han fra halv ti, en til to timer. Og en liten halvtime - time fra to. Da er han våken til leggetid igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magnus sover fra ca 19 til ca 07, og fra 11-12 og igjen fra 16-17....Men varierer ofte veldig mye, noen ganger kan han bare duppe 30 min av gangen på dagtid, mens andre ganger sover han plutselig 2 timer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas sover fra ca. 1930 til ca. 0700. På dagtid har han begynt med en soveøkt (av seg selv, vil ikke sove på ettermiddagen). Sover to timer på dagtid, for tiden ca. 11-13. Er superaktiv når han er våken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina søv no endeleg greit om natta, sovnar rundt kl 19.30-20.00 og søv til ca 08.00. Har vore sånn eit par veker no så eg kryssar fingrane for at det varer...

På dagtid har ho i det siste sove kun ein gong, ca 2,5 timar, mellom 12 og halv fire ca. Men er ganske variabel, søv av og til kun 1,5 time og må då ha en liten blund på ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt, 11- 14 timers natt ( men kan være våken alt fra en halv til 2 timer midt på natta, uten at han gråter, ligger bare der og småprater )

 

Et par blunder om dagen, alt etter når han står opp, må jo vente ca 3 timer før han er trøtt igjen. Da kan han sove alt fra en halvtime til 2 timer. Så har han en liten halvtimes-times blund på ettermiddagen, og legger seg så mellom 19.30 og 20.30

 

Jeg synes han er kjempevanskelig å få skikkelig rutine på. I sommer har han sovet så lenge utover formiddagen, og det er jo egentlig deilig det, men samtidig vil jeg jo gjerne ha rutiner på sovinga. I går la vi han 19.15 og håpte dermed at han skulle ta morra i 8-tida i dag. Han var våken ei god stund i 12-01 tida i natt, og tok morra kl. 10 i dag!

 

Men alt i alt, ca 15-16 timer søvn i døgnet i snitt vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...