helt på tampen? Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Har hatt opphold i trening nå i ca 1 mnd. Tok en litt hard sykkeltur i helgen og fikk nesten ikke puste. Har planer om å fortsette å trene frem til fødsel, men dette virker ikke lovende. forbigående eller?
Trønderjente82 Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Man blir mer tungpustet av å være gravid, husk at hjertet pumper 15 ganger mer i minuttet enn da du ikke var gravid:) Du må ikke la dette hindre deg i å holde deg i form, pust med åpen munn og ta hvilepauser hvis du føler deg uvell. Lykke til med treningen.
sol og varme Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 hmmm, kremt...trening -hva er det for noe hihi... jeg har ikke trent i det hele tatt, har to unger å "løpe" etter hele dagen og en valp... holder i massevis for meg Du må tenke på deg og graviditeten - du har økt blodmengde og økt vekt etterhvert... det er forbigående - greit å holde seg i form og spise "sundt" - men også å kose seg Når babyen din er ute så kan du smått etterhvert begynne å trene igjen, og alt bli nok som det var slapp helt av, du er ikke helt på tampen Det er mange som blir bekymret over kropp og vekt i graviditeten - og det kan jeg forstå, men slapp av...
Trønderjente82 Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har trent hele svangerskapet, men vil påpeke at jeg ikke gjør dette fordi jeg tenker på vekta:) Jeg trener kondisjon i mitt eget tempe og løfter lette vekter, dette hjelper både på humøret og psyken. Tror også at man får et lettere svangerskap og ikke minst er det bra å være sterk under fødselen. Det som er viktig er at du tenker på at du er gravid, du skal ikke trene deg opp til å bli noen toppidrettsutøver, men holde deg i form.
Krinolina Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Jeg syntes kondisen min var verre i første trimester. Klarte ikke å trene på nesten 2 mnd pga kvalme og uvelhet. Første mnd trente jeg, men ble ør, lett andpusten og følte blodet pumpet noe enormt. Nå er jeg snart 4 mnd på vei og har trent lett spinning 3 ganger siste uka. Passer på å ikke ta i for hardt, men synes kondisen er mye bedre enn for en mnd siden. Så jeg tror det med kondis og form følges ulikt fra dag til dag avhengig av hormonflyten og dagsformen generelt. Har ingen ambisjoner om å være supermamma og trene helt til jeg må ringe føden, men trener så lenge jeg synes det er godt for kropp og sjel : ) Passe på å trene når/hvis det føles lett er vel kanskje trikset?
Bohema77 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Jeg har trent hele tiden, både før og etter befruktning. Den første mnd etter jeg forstod at jeg var gravid tok jeg det rolig, gikk lange turer. Da jeg startet opp med jogging igjen, merket jeg at jeg ble kjempeandpusten! Det var en liten overgangsfase, så nå går det bra. Jeg merker det fortsatt, ofte de første 5 min av en joggetur på 30 min, så kanskje er det denne overgangsfase du også må igjennom. Uansett, lette turer er bra både deg og baby:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå