NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Saa det var en annen traad om prevensjon mens man ammer her, saa da kan jo jeg likegodt starte en ogsaa. Vi har nylig gaatt til anskaffelse av en Ladycomp--som vi tenker aa bruke etter at babyen er foedt. Lurer paa om noen av dere har erfaring med aa bruke den under amming. Fungerer det aa bruke den mens man ammer eller blir temperaturmaalingene usikre? I brukerveiledningen staar det at man trygt kan bruke den fra 6 uker etter at babyen er foedt, men stemmer det virkelig, dersom den ikke har tidligere informasjon om mine sykluser lastet inn? Maa jeg faa mensen tilbake foer den i det hele tatt kan brukes? Setter pris paa informasjon/erfaringer med Ladycomp/Babycomp--synes det hoeres ut som en veldig grei prevensjonsmaate naar man foerst har kommet inn i normale sykluser igjen, men blir jo litt nervoes med tanke paa aa bruke den fra starten--naar den egentlig ikke vet noe om meg.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Heisann. Jeg brukte den lenge, og var kjempefornøyd med den! Jeg har ikke brukt den under amming, men en venninne av meg overtok den når hun hadde fått sitt første barn og ammet- og det fungerte velig bra. Er jo viktig at lady compen får en måned eller to til å bli kjent med din syklus og dine temperaturer (selv uten menstruasjon) så er den veldig trygg! I begynnelsen vil den vise flest røde og gule (usikre) dager fordi den ikke kjenner dine temperaturer ennå, også vil du få flere og flere grønne dager... så det er jo bare å være forsiktig på røde og gule dager. På grønne dager er den 99 % sikker. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå