Gå til innhold

Kjenne liv i uke 16

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som er i uke 16+ som ikke har kjent liv enda? Jeg venter hver dag på et lite spark men ingenting skjer:-(.

Er nokså beskymret fra før pga av dette svangerskapet.Vet ikke hvorfor men jeg er nå bare det.og det vet jordmor om. Ringte og lurte på om jeg kunne få en ul bare for å roe meg ned,men neida siden du er så lite på vei så får du ikke det fikk jeg beskjed om.

Hvorfor blir ikke dei som er mindre en uke 23 tatt på alvor? Er så lei av det.

Håper noen tar seg tid til å svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du trenger ikke være bekymret fordi du ikke har kjent noe ennå.

For førstegangsfødende er det ikke vanlig å kjenne liv før rundt uke 20. Legen min sa at han hadde hørt om flergangsfødende som hadde kjent noe helt ned i uke 15-16, men at det ikke var helt vanlig det heller.

Babyen din har det sikkert helt fint. Dessuten er det jo snart tid for ordinær UL uansett, og da får du jo tatt en titt :-)

Lykke til.

Skrevet

Det er bare det at dette er 4 ungen min og jeg har kjent liv i uke 14/15 med dei andre. Skal på ordinær ul den 19 men det er 9 lange dager til.

Skrevet

Kan du ikke få privat ultralyd da? Det kan jo være at ungen ligger og sparker innover mot ryggen din eller at morkaken ligger på framsiden. Leste et sted at man ikke skal sammenligne det å kjenne liv med andre gravide eller tidligere svangerskap, fordi det kan variere. Du er fremdeles ikke så langt på vei, så alt er sikkert som det skal være.

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen. Jeg er uke 15 nå og har ikke kjent antydning til liv. Første gangen kjente jeg definitivt liv allerede fra uke 14. Jeg har mistet to ganger og er også fryktelig bekymret - tenker på det hver dag. Jeg hadde UL når jeg var 12+6 og da var det definitivt liv og sprell, men jeg klarer liksom ikke roe meg for det. Jeg skal ikke ha ny UL før uke 21, så det er lenge å vente. Jeg tror dog at jeg kjenner at magen vokser og jeg føler meg på egentlig gravid, men skepsisen er likevel til stede. Jeg prøve å slappe av og ikke tenke på det, men det er ikke let.

Skrevet

Om ikke UL, hvorfor ikke høre med jordmor om hun kan lytte etter hjertelyd? Da vet du hvertfall at det er liv der inne, selv om det er lite bevegelse.

Skrevet

hei...skjønner hva du mener..jeg er i uke 16 jeg også og er også litt bekymra innimellom..ringte jordmor i dag og spurte om hun kunne høre etter hjertelyden...det gjorde hun og det hjalp veldig for meg...jeg er 3 gangs gravid, og forrige gang kjente jeg tydlige spark,og hadde stor mage i uke 16..nå har jeg ikke kjent liv,og nesten ikke antydning til mage,så svangerskapene kan være veldig forskjellig..

Skrevet

Er ikke helt i samme situasjon som deg for jeg har kjent liv en god stund allerede (er i uke 20), derimot ikke like kraftig som da jeg var gravid med nr 1. Pratet med jordmor om dette i dag og hun sa at man vanligvis kjenner liv tidligere når man har barn fra för. Men, det vet du jo sikkert allerede du som har tre fra för.

Det jeg egentlig ville si var; da jeg var på UL i uke 18 så jeg er livlig liten krabat på skjermen. H*n var i full aktivitet inne i magen UTEN AT JEG KJENTE NOE SOM HELST AV ALL ROMSTERINGEN! Da jeg var hos jordmor i dag var jeg litt engstelig fordi det jeg kjenner av liv er så svakt. Men, alt var såre vel med den lille. Hjertelyden var sterk og fin!

Jeg er sikker på at du ikke har noe å väre engstelig for. Men, for din egen skyld bör du ringe jordmor og kreve å få komme inn for å få höre hjertelyden! Det skulle bare mangle at hun ikke skal hjelpe deg!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...