Gå til innhold

3 1/2 mnd og soverutinene blir bare verre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde det liksom skulle bli lettere å lage rutiner, men slik er det ikke her i gården. Har prøvd siden snuppa var ca 2 mnd å lage rutiner, men hun er frem og tilbake fra uke til uke. Noen dager har hun lagt seg kl åtte, noen dager ni- men for det meste kl elleve. Er førstegangs, så jeg vet ikke hva jeg gjør feil. Prøver å ha et lite rituale om kvelden, ca syv-åtte tiden. Skifter til pysj, kos, pupp og så senga. Nå ligger hun bare og hyler i senga helt til vi plukker henne opp. Til slutt sovner vi hele gjengen utslitt i elleve tiden.

Hun står opp ca 09, og sover to lurer på dagtid. Alt fra 1-3 timer.

Kan noen hjelpe meg, evt folk som har vært i samme båt??? synes det virker som om alle her inne har drømmebabyer som sover fra 20 til 08.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei...skjønner frustrasjonen...jeg og var super frustrert ei stund. Har hatt baby med kolikk, så sleit veldig med å få lagt ho uansett hva vi gjorde for ho grein hele kvelden.. Men vi gjorde alltid det samme selv om vi ikke fikk lagt ho, bada, spiste inne på hennes rom med dempa lys, kosa litt på skuldra og la ho i senga. Dette fungeret først etter at kolikk smertene var borte, men da gikk det som en drøm... Ett par uker hvor jeg var inne å roa ho når ho skulle sovne, men jeg tok ho aldri opp. Roa ho alltid i senga, lot ho ligge å grine ei stund og jeg altså... ikke masse altså. Men nå bader vi klokka sju, spiser inne på rommet hennes med dempa lys og får mat, så legger jeg ho i senga og ho ligger våken alt fra 5 min til 30 min, men ligger bare å skarvler. Ho er 4 mnd nå, har holdt på med det her siden ho var 2 mnd. Ho sovner nå av seg selv og sover fra halv åtte til halv åtte neste dag, uten mat. Super heldige.. :) Men bare prøv å lag tydelige rutiner, bruk bad, dempa lys..kanskje en sang?? tar litt tid, men er verdt det! Håper du får det til!!!

Skrevet

Hmmm......min er 4 mnd nå og jeg har ikke tenkt på at det er unormalt at rutinene ikke er helt på plass ennå. Vår gutt sovner alt i fra kl. 20 - 23 og han ammes en gang i 3-4 tiden og deretter 3 t etterpå. Sovner lett som bare det etter ammingen. Sover godt på dagen gjør han også, som oftest. Problemet er når han ikke har sovet godt på dagen for da er han overtrett om kvelden og får ikke til å sove.

Skrevet

Synes forresten at jeg har en drømmebaby, han er verdens blideste gutt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...