Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann og jeg skal være faddere for sønnen til et vennepar. Hvor mye er det vanlig at faddere legger i dåpsgaven? Tenkte litt på å kjøpe samlede eventyr av asbjørnsen og moe, i to bind. Tror den koster 400-500 kr. Er det en ok gave fra faddere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres ut som en kjempefin gave! Ihvertfall noe jeg hadde blitt glad for til min unge. Vet det er noen som bruker masse penger(vi snakker tusenvis av kroner) på dåpsgaver, men jeg synes ikke det er nødvendig! Eventyrsamling er en kjempefin gave som han vil få mye gelde av og kanksje gi videre til sine barn om 30 år :)

Skrevet

Vi er faddere på 3 barn, sønnen til en venn, datteren til søskenbarnet mitt, og til tante- og onkelungen vår.

Vi har villet gi de noe som har vært spesiellt, noe de kan ha hele livet, og noe som de vil forbinde med oss.

Til gutten ga vi et rosemalt fat, med navn, vitale mål, klokkeslett og dato, til datteren til søskenbarnet mitt ga vi en kjole jeg har heklet og et gullkors, og til tante- og onkelungen vår ga vi et gullkors og 500,- på sperret bank konto. :)

Skrevet

Det synes jeg er en kjempefin gave fra fadderne. Bøkene vil sikkert bli brukt masse og husket som en hyggelig stund for barnet -så kan gavene fra familien stå på hylla :-P

JEG hadde hvertfall blitt glad for en sånn gave til mitt barn.

:-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Dersom dere skal gi noe med navn osv på så snakk med foreldrene. Jeg kjenner en gutt som fikk 4 sånne rør til å ha dåpsattesten i... Heldigvis var det bare skrevet på to av rørene så to kunne byttes

Skrevet

Veldig vanskelig med hvor mye man skal gi. Vi kjøpte en hjemmlaget stol som er malt med eventyr, Rødhette og ulven, på setet. På ryggen er navnet malt inn, mens dåpsdatoen står på mellomstolpen på ryggen. I setet err det lokk som du løfter, og under det står det hilsen tante og onkel.

En kjempefin gave som er litt mer spesiell enn noe du kjøper i butikken. Siden gaven var spesiell, synes jeg den var virkelig verdt 750 som den kostet. Vi er jo også tante og onkel til denne gutten da, og siden mannen min har bare 1 søster synes vi denne prisen var okei.

Til jul og bursdag de første årene kommer vi til å samle sølvteskjeer til ham.

Skrevet

Synes forresten eventyrsamling er en kjempe fin gave.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...