tjoa Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Kommer nettopp fra jordmor og hadde litt lavt symfysemål. Ligger helt nederst på det grønne feltet (uke 34-29 cm). Har ligget under rød strek hele tiden, men skal tilbake å måle meg om 2 uker nå...Jordmor sa jeg ikke skulle bekymre meg, og slikt så de ofte, baby kan ligge litt skjevt...Hun har også snudd seg med hodet ned....men, jeg bekymrer meg jo selvsagt litt.... Noen andre som har har litt lave symfysemål???
elfmade Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Hadde lavt i uke 30 og måtte inn og måle etter bare en uke igjen og da var det normalt. Var hos legen i går (uke 35) og da lå jeg akkurat på gjennomsnittet. Ofte så har det bare med hvordan babyen ligger men man skal selvfölgelig heller sjekke en gang for mye enn en gang for lite!
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Jepp jeg har, og det har jeg ikke hatt med de to andre, er litt bekumra ja, selv om jm sier jeg ikke skal bekymre meg. Har født to store jenter tidligere, er litt spent på om danne bir bitteliten????
Raych Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde SF mål på 28cm i uke 34. JM sa ikke noe spesielt om det, bare at magen hadde sunket veldig og at babyen var godt ned i bekkenet. Hun trodde nok at denne fødselen kom til å skje tidligere enn noen har regnet med:) Babyen er litt over gjennomsnittet i vekst, så i utgangspunktet tror JM vi er litt lenger på vei enn det UL termin tilsier.(Vår mens termin stemmer kanskje bedre?!).
tjoa Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2007 takk for svar...Vi får prøve å ikke bekymre oss....Og det er jo bedre at jordmor måler oss en gang for mye
babyimagen2 29.07.07 Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 kurven min ser skikkelig rar ut. noen ganger er jeg ganske langt under, andre ganger laangt over kurven og andre ganger akkurat på streken. dette syntes jeg var kjempe rart så når sykehuset så det ble jeg sendt til ultralyd for å måle størrelsen på babyen. den var akkurat på gjennomsnittet=) når jeg var sist nå igjen (uke 36/37) var den litt over igjen (35 cm) men satser på at det bare er jordmora som måler litt merkelig. stoler ikke på jordmora mi, og det virker som hun ikke kan så mye =S
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 Jeg lå på 34 cm i uke 34, men fikk beskjed om at babyen fortsatt lå veldig høyt at det var derfor kurven var høy. Han antydet ikke å ville ned i bekkenet gitt.... så det er nok veldig forskjell på kurven når hodet begynner å feste seg ja...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå