Gå til innhold

Vektøkning i uke 20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye hadde dere gått opp i vekt da dere passerte 20 uker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veier sånn ca mellom 50-53 til vandlig, og på kontrollen i uke 20, viste det 61...

gått opp en del, ja!

men jm trøster meg med at noen går opp medst i begynnelsen, og noen i slutten, også har jeg masse hevelser! så mye er vann!

Skrevet

Jeg hadde bare gått opp 1kg, men nå i uke 26 har jeg gått opp 6:) Det varierer veldig fra person til person. Jeg var veldig bekymret da jeg veide 54kg når jeg var 20 uker på vei, men som du ser så har det gått fort oppover etter dette. Vi vokser i forskjellig tempo, og på forskjellige stadier av graviditeten. Alt er normalt.

Skrevet

Hadde gått ned 6 og lagt på meg igjen 3kg. Men så har eg rikelig å ta av i utgangspunktet, så eg bør heller ikkje legge på meg så mykje. I svangerskapsboka mi står det at det er vanleg å legge på seg ca 1/2kg i veka mellom veke 18 og 26 fordi det er då fosteret har den største vekstperioden sin.

Skrevet

Ca,7-8kg her..blir vel like mange kg.som med første(25kg)tilsammen.hjelp:)

Skrevet

Har gått opp 3 kg i uke 20. Venter tvillinger.

Første gang jeg var gravid gikk jeg opp 9 kg de 20 første ukene, og 4 kg de 20 siste. Så det kan til og med variere hos sammen person fra gang til gang. Håper likevel denne gangen at jeg ikke går opp så alt for mye... fikk på 10 kg ekstra FØR graviditeten i forbindelse med en rekke hormonkurer. Går vel fort av uansett når jeg skal amme to....

Skrevet

Jeg ligger på minus 1kg fra jeg ble gravid, håper jeg slipper å legge på meg 20kg som jeg gjorde med førstemann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...