-MtG- Skrevet 10. juli 2007 #1 Skrevet 10. juli 2007 Jeg synes lillegutt sover så mye. det er helt greit da:) Når han har vært våken i 2 timer så er både han og jeg utslitt. Han er så aktiv og sitter ikke ro i et sekund. Er det derfor han blir så fort trøtt? Han sover fra ca. 19.30 til 06.30/07.00. Så er han våken i nesten to timer før han sover en time igjen, er våken to timer, sover én, våken to timer, sover én og er våken ca. 3 timer før han er trøtt for natta. Hvordan ser sovingen ut for dere? Sover de fleste 3 dupper fortsatt eller sover de bare 2 nå?
Brillemamma Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Gutten min legger seg kl 19, og sover til 06.30/07.00. Så legger han seg igjen kl 09, og sover 1,5-2timer. Er våken til 13-30, sover da 1-1,5time. Så er han våken til 19. Så han sover 2 lurer. Men han er kjempetrøtt kl19 da..men får han ikke til å sove mer. Heller ikke vente med den siste luren til seinere enn 13.30... Er jo veldig forskjellig hvor mye barn sover. Du har tydligvis en som trenger mye søvn. Men han sover jo godt og lenge om natta, så du er jo egt ganske heldig som har en som liker å sove! Men gutten din sver jo bare 3t for dag, om jeg har lest riktig her. Så han sover jo ikke mer enn gutten min, bare kortere lurer, så da er det ikke rart han blir fortere trøtt:)
-MtG- Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 Det er sant. Han sover jo ikke sååå mye, bare mange ganger. Det er jo litt godt da, med pause litt oftere:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Min lille på 8 mnd sover slik: 1-2 timer ute i vogna fra kl 12.. legges kl 19 og sover til 7-8
-MtG- Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2007 Oj, det var ikke mye. Er h*n blid og førnød når h*n er våken da?
Murmeline Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Jenta mi hadde tre lurer (hun "valgte" det selv) før hun var ca 4 mnd. Så kuttet hun ut den siste luren, og ble heller trøtt tidligere. Så begynte hun gradvis å våkne tidligere og tidligere om morgenen. Grrrrrrrrr... Har innført den tredje luren igjen (ikke hver eneste dag, men ofte), og nå holder hun ut litt lenger om kvelden:) Sengetid i 19.30-tiden, våkner en gang mellom 6.30 og 7.30, litt variabelt for tiden. På dagen sover hun fra ca 9.30 og 1 time, noen gg 1,5 time. Så sover hun igjen ca 13.30, like lenge. Disse gangene sovner hun lett, mens den tredje luren må hun overtales til, og ikke alltid jeg får henne til å sovne heller.
ashi og mamma Skrevet 10. juli 2007 #7 Skrevet 10. juli 2007 så bra da. jg tror dere er heldige. vår gull unge sover 13 til 15 timer i hele døgn. og noen ganger er det slitsom.han sover mest i natta og ganske mye våken på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå