Gjest Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Faren til datteren min (vår?) er veldig flink til å si til hun at han skal ringe og vær vår er det lovnader om at denne sommeren skal hun få komme til han. Hun har ikke sett han siden hun var 6 mnd, og husker selvsagt ikke noe av dette. jeg har nå blitt samboer og vi venter barn i des. datteren min lurte på om bebien kom til å kalle den nye for pappa og om hun kunne det og. Er det noen som er i lignende situasjon? Hva sier man? Kan og si at vi har vurdert adopsjon så har hun en farsfigur å se opp til og som holder det han lover. Men er så utrolig usikker på hva faren hennes kommer til å si og gjøre.
~~DoraDora~~ Skrevet 10. juli 2007 #2 Skrevet 10. juli 2007 Uanset om han lyger og lover, og du ikke ønsker at han er faren til datteren din, så er han det... Synes faktisk at du i stedet skal si til jenta at du han en annen pappa, og han blir lei seg dersom du finner en ny pappa. Du kan vise datteren din at du er glad i henne ved å fortelle henne, at pappaen hennes er veldig glad i henne også. Du trenger ikke vise henne at du misliker ham fordi han ikke stiller opp for henne. Hun kan vel få være lykkelig uvitende om hvordan deg egentlig ligger an. La henne få vokse opp i den troen. Hun finner tidsnok ut hvordan han er,- dersom han ikke blir mer moden, og endrer seg da. Kan jo hende det også. Du kan kansje la henne kalle din mann for Pappa...og navnet hans. Eks. PappaGeir.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Jeg ville snakket med biopappa først å sjekket mulighetene for adopsjon. Hvis ikke han har sett henne siden hun var 6 måneder (og nå snakker hun å ønsker å kalle noen andre pappa- vet ikke hvor gammel hun er, men er sikkert noen år). Det begynner å bli en god stund siden han tok ansvar for å treffe henne, og det er greit å si at hun savner en far i livet sitt, så enten så stiller du opp ellers så trekker du deg ut. Gi han et valg. Har ei venninne som gjorde dette. Biofar trakk seg helt ut og stefar er i dag far til barnet.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Synes snuppa di kan få kalle stefar for pappa. Hun har jo ingen pappa, så det synes jeg er helt riktig gjort. Snakk minst mulig om han som svikter, da vil hun ikke tenke noe særlig på det.
Gjest Skrevet 11. juli 2007 #5 Skrevet 11. juli 2007 Kommer aldri til å si til datteren min at jeg ikke kan forda han, det kommer hun tidsnok til å oppdage, som du sier. Om det blir snakk om adopsjon, så vil jeg at hun skal vite at hun alltid kan ta kontakt med biologiske far om hun il det og han vil det. hun er i dag snart 6 år, han har to barn til som han har med to forskjellige. Gift med den siste. og ser sjelden den andre ungen heller.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå