Bianca83 Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Kankje teit spørsmål, men dere skjønner. Har vært på hytta med mannen og svigers og så ble det snakk om puls og hu vigermor skulle begynne å trene osv. Så tok mannen min pulsen på alle og svigermor hadde 60 i hvilepuls og jeg 90... Det er jo veldig høyt, OG jeg anser meg for å være en aktiv jente som går masse turer osv. Og så sier to av mine venninner i dag når jeg møtte de hver for seg altså, og jeg fortalte de om dette - at jeg måtte begynne å trene enda mere for jeg hadde så høy puls- så sa de begge i dag: "men du er ikke gravid da? Da tror jeg man kan få høy puls"? Mitt poeng og undrende spørsmål, noen som veit om dette er noe symptom, og hvor tidlig det isåfall kan slå inn??? Har ikm til torsdag tror jeg sånn ca. Problemet er jo at jeg ikke har sjekket hvor høy puls jeg hadde før vi begynte å prøve å bli gravid da. Men siden begge venninnene mine sa dette så blir man jo naturlig nok litt nysgjerrig da vet dere :-)
90210 Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Jeg vet ikke med 100% om det er et symptom eller ikke. Men jeg mener å ha hørt at man kan få LAVERE puls da man er gravid. Men du kan jo være gravid for det om altså.. Våre kropper er så forskjellige, at det varierer veldig fra person til person hvordan kroppen velger å antyde til graviditet. Håper noen andre som kanskje vet litt mer kan svare deg her, tenkte bare jeg skulle komme med det lille jeg vet Krysser fingrene for at du er gravid jeg!
Bianca83 Skrevet 10. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2007 Leste selv i en bok jeg har her hjemme at gravide kan få puls opp mot 85-90. Økt sirkulasjon for å få nok blod til foster og seg selv kan man si da...Så det "kan" jo tyde bra :-)
kattungen Skrevet 10. juli 2007 #4 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde høy puls og mye hjertbank da jeg var gravid. Merket dette tidlig, men husker ikke hvor tidlig. Håper det er en spire hos deg:D
90210 Skrevet 10. juli 2007 #5 Skrevet 10. juli 2007 Ok da er det nok meg som er feilinformert Håper du er gravid jeg!
seff Skrevet 10. juli 2007 #6 Skrevet 10. juli 2007 Jeg hadde høy hvilepuls og mye hjertebank da jeg gikk gravid. Høyere puls er pga økt blodvolum, som noen over her sier :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå