Gå til innhold

Yoghurt...kan man gi det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Knerten min på 10 mnd er veldig begeistret for yoghurt... liker spesielt godt litago yoghurt med bringebærsmak :)

Men jeg lurer på om det er ok å gi dette til de små, og eventuelt hvor mye av gangen/pr dag.... Er det mye med et helt beger? Det er jo sukker i yoghurt også, og det stusser jeg litt ved... hmmmm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge hs skal de ikke ha kumelkprodukter før de er 1år. Men kan kanskje begynne forsiktig litt før.

Skrevet

Babyer skal ikke DRIKKE melk før de er 1 år, men man kan begynne med litt melkeprodukter fra de er 10 mnd. Hvis man ikke vil gi babyen fruktyogurt med mye sukker i kan man gi naturellyogurt og evt. tilsette litt frukt eller litt syltetøy.

Skrevet

Det lurer jeg på også. Er yoghurt i noen av 6 mnd barnematglassene som fåes kjøpt på butikken. Litago er det utrolig mye sukker i, så den ville jeg ikke ha gitt barnet.

Skrevet

det vi gjør å gi ham biola yoghurt eller drikke. hs vil ikke men fastlegen sier fra 9 til 10 månder er dt ikke så farlig men md lite mengde. men du kan jo ser selv at barna er fornøyd etter spise eller ikke.

Skrevet

Vi har en jente som snart er 11 mnd. Hun har fått yoghurt siden hun var 6-7 mnd. å hun elsker det. Hun får 1 om dagen. Grunnen for at man ikke skal gi melk er jo i tilfelle de skal få allergi mot det. Vi har ingen allergi i familien og hun er ikke alergisk, så helsestasjonen sier det er helt ok. Å noe sukker skal man jo ha :-)

Skrevet

Helt enig med siste inlegger her . Jeg har gitt begge mine gutter yoyghurt siden de var 6-7 mnd gamle, og som med alt mulig annet gir jeg små smaksprøver de første gangenen. Jeg har også vært så "gæærn" og gi vanlig melk også i nødsituasjoner. Dette forde jeg har blitt lenger på besøk hos venner og ikke hatt med ekstra NAN etc. Jeg har snakket nøye med HS ang melkeprod. og lest mye om det, og konklusjonen er at hvis man har allergier i familen skal man vente med melkeprod. til de er litt større for å unngå melkeinntolleranse. Jeg har tilogmed droppet Litago - gir heller youghurt med smak og biter av bær, barna elsker det. Dessuten er jo all type bær kjempesunt :-)

Noen er også livredde for at barnet skal få i seg salt, jeg overhørte på HS en som etterlyste fiskeboller uten salt etc... så lenge poteter og grønnsaker er kokt uten salt gjør det ingenting om det er litt salt i fiskebollene. Du kan ikke skade barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...