Gå til innhold

Dere som legger unga for kvelden ved 19-tida.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir dere veldig bundet opp til den tida? Snuppa mi sovner mellom 20.30 og 21.00 og det er godt syns jeg på denne tiden av året iallefall for det blir gjerne litt farting på kveldene så har vi eldre barn som ikke alltid vil hjem kl seks. Sovner de om dere er borte på den tida,feks i vogna? Bare litt nysgjerrig på hvordan dere gjør det..:-). Litt kjedelig å være hjemme hver eneste kveld til kl sju.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår legger seg rundt 18 tiden hver kveld, og vi er litt bundet av det.

Hun sovner i vogna hvis vi er borte, men det tar gjerne lengre tid før hun sovner, og hun våkner igjen når vi flytter på henne. Da hender det at vi må mate henne litt og bruke litt tid på å få henne til å sove igjen.

Jeg er livredd for å miste den gode leggerutinen, så vi prøver å gjøre unna besøk osv på dagtid. Vi er jo oppe så tidlig uansett :o)

Skrevet

Er bestandig hjemme i sju-tida. hun våkner av ingenting, derfor er det umulig å ha henne med seg noen plasser når hun skal sove. så hvis jeg skal være med på noe, må det alltid skje etter halv åtte-åtte.

Skrevet

Er vi borte en kveld så er det null problem å legge hun i vogna e.l. Det er jo ikke krise om hun sovner litt senere en gang iblandt =)

Skrevet

Ja det er godt med gode rutiner. Hvor gammel er hun? De er jo noen vanedyr så er ikke store avviket som skal til før det blir ugreit. Vi var i bursdag i kveld og ble en time for seint,var nok overtrøtt og ble litt skrik da gitt. Man må jo bare legge opp løpet deretter.

Skrevet

Vi er ganske bundet av leggetid mellom halv åtte og åtte. Og pleier å være hjemme på den tiden. Men hvis vi er ute, sovner hun i vogna. Kan ta litt mer tid, men går greit.

Skrevet

Gutten vår legger seg ca sju hver kveld. Er vi borte eller har besøk, så holder han gjerne litt lenger. Er egentlig ikke noe problem å få han til å sovne i vogna eller borte hos andre hvis vi må det. Synes det bare er deilig at han legger seg såpass tidlig, for da får vi masse tid til å slappe av på kvelden :)

Skrevet

Ja vi er ganske bunden til den tida. Han legger seg kl 19, aldri senere. Det går bare ikke, for kl19 er han helt skutt. Synest det er best å være hjemme og legge han da, for å holde på den gode rutinen. Jeg synest bare det er stress å skulle få han til å sovne i vogna, for så å vekke han og få han i seng når vi kommer hjem igjen. Det blir en vane at man må være hjemme til kl 19:)

Skrevet

Her legges snuppa mellom 20.30 og 21.00 så det er jo litt senere igjen, men jeg er sosial av meg og har ingen problemer med å være på besøk hos andre utover denne tiden. Er snuppa trøtt så legger hun seg til å sove i armkroken min. KOmmer hjem bytter på gir litt mer mat legger henne i sengen og hun sovner igjen med en gang.

Skrevet

Nei, vi tar med reiseseng eller han sover i bagen i vogna. jeg er veldig til ordtaket ; ting er som man gjør det til.. Har nemlig en bror som ikke kan gå eller gjøre noe på kvelden.. aldri.. og det må jo være fryktelig kjedelig.. Men virker ikke som de gidder å prøve engang da.. Det er vi foreldre som former ungene våre.. og er man flinke fra starten av til å venne ungen til å sove litt rundt omkring så går det greit. Noen unntakk er det sikkert da =)

Så vi har vært bevisste på det fra starten av.. Vi vil nemlig ikke måtte sette oss til her hjemme hver dag fra klokka syv.. Så her tar vi med reiseseng eller vogna.. selvfølgelig er det lettere å bare legge han i senga hjemme.. men må jo komme seg litt ut også ;)

Skrevet

Her har det vært sengetid i 6-7tiden en stund, mens har begynt å legge henne 19.30 nå. Ja, blir bundet opp, jeg lar henne ikke sove i vognen etter 18 (hun våkner av den siste luren ca da). Hadde jeg hatt flere barn (med alt det krever, og deres leggetider osv) hadde jeg nok forsøkt å legge henne senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...