Anonym bruker Skrevet 9. juli 2007 #1 Skrevet 9. juli 2007 Hvilke egenskaper feks? Eller hvilke verdier mener dere at de vil videreformidle til deres barn?
Gjest Skrevet 9. juli 2007 #2 Skrevet 9. juli 2007 Vi valgte et av barnets søskenbarn til å bære, en tante tok av lua og et vennepar i tillegg. Viktig for oss at både mamma og pappas side var "representert", men siden det ikke er så mange søsken å ta av på begge sider, så ble det et vennepar også. Og søskenbarnet er ei som jeg var fadder til for mange, mange år siden, og da var det hyggelig å ha henne som fadder til vårt barn. Andre egenskaper eller verdier tenkte vi ikke så nøye over, alle fadrene er "vanlige, vettuge" mennesker. :-)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2007 #3 Skrevet 10. juli 2007 Vi valgte hver vår venn. Mannen min er litt kristelig, men ikke jeg. Ei venninne av meg som er kristen valgte ei som også var kristen for at hun kunne lære henne om Gud og sånn..
Marolla Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Vi skal ha min fetter til å bære henne. Mora hans er fadderen min, og jeg er fadderen på søsteren hans. Vi er også vokst opp som søsken, så jeg syns det er hyggelig at han får et ekstraansvar for Kaja. Så skal jeg ha ei venninne av meg, som også var forloveren min. Siden hans familie er jehovas vitner og da ikke støtter barnedåp, så skal en venn av han og samboeren hans representere mannen min sin side. Vi har med vilje ikke valgt å ha søsken som faddere. Dette er personer som uansett er støttespillere i livet hennes, så da velger vi heller andre. På den måten får hun flere mennesker i sitt indre nettverk.
Gjest Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Jeg har valg faddere utfra hvem som er i familie med meg (og henne), og utfra hvem jeg stoler på kan gjøre en god jobb som fadder. Jeg endte opp med mine to søstre, mine to beste venner (en gutt og ei jente) og en gammel arbeidskollega. Alle 5 er topp mennesker, som jeg vet vil påta seg ansvar dersom det skulle bli nødvendig.
plass'n Skrevet 14. juli 2007 #6 Skrevet 14. juli 2007 Det beste vil være faddere som vi vet vil be for barnet. Og en ting til: Mange har den oppfatning at det er fadderne som har forpliktelse til å ta seg av barnet hvis foreldrene dør, eller mister muligheten til å ta seg av barnet, men det stemmer ikke. Der kommer juridiske regler og barnevern osv. inn, og faddere har ingen 'rettighet' overfor barnet.
Ioren Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Vi har valgt hans bror, min søster og et vennepar. Fordi disse er folk med gode og sunne verdier, som alle fortsatt har den samme barnetroa som jeg og samboern min er vokst opp med...
mamamaria Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 De må hvertfall være kristne og stå for det de sier ja til i dåpen. Vi valgte både besteforeldre og venner.
pandabjørn Skrevet 19. juli 2007 #9 Skrevet 19. juli 2007 vi hadde min pappa og min storebror som fadder og ingen av de er kristne ! man må ikke være kristen for å være fadder da ! også hadde vi lillesøtra til sambo, og hun er kanskje litt kristen...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2007 #10 Skrevet 8. august 2007 kanskje en fordel at de faktisk mener noe med å svare JA til å oppdra barnet i kristen tro?
Sørland-snuppa Skrevet 24. august 2007 #11 Skrevet 24. august 2007 vi skal ha 4 faddere. mi søster og mi beste veninne og han skal ha broren hans og bestekameraten hans.
Lumsk Skrevet 25. august 2007 #12 Skrevet 25. august 2007 Vi valgte min søster fra min familie, min stesvigerfar fra min manns familie for han kunne ikke være tilstede i bryllupet vårt. Disse var begge lutheranere. I tillegg valgte vi derfor et par som er katolikker for mannen i det paret var fadderen min da jeg konverterte for noen år siden. Synes det passet så godt.
Nurk i magen;) fikk 23.sept:) Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 Vi kommer til å velge ut ifra hvem som kommer til å være her mest for barnet. Noen som barnet vil vokse opp med og bli skikkelig kjent med i tillfelle noe skulle skje med oss..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå